[Beste Amerikaanse Soldaten,
lieve vredesmacht,
toen er 9/11 was, reed ik een dag later naar de legerinstallatie in Gießen, Duitsland.
Ik sprak met een US-persoon van dienst en overhandigde hem wat lelies.
Ik zei: "Meneer, mijn familie en ik betreuren uw verlies ten zeerste. Ik heb u deze bloemen gebracht om u te laten zien dat we met u meeleven." Hij nam de bloemen aan en zei: "Goed, dank u." Ik antwoordde: "Wat er ook gebeurd is: Laat haat je ziel niet overheersen, broeder."
Vandaag hebben we een andere situatie. De wereldwijde situatie concentreert zich op klimaatkwesties en natuurlijk, Corona.
Er is nog steeds behoefte aan een leger in deze wereld, zolang we allemaal tegen elkaar blijven vechten. Persoonlijk zou ik de voorkeur geven aan een wereld zonder wapens of legers. Maar ik zie in ieder geval dat we daar nog steeds behoefte aan hebben. Ik ben een vriend van de U.N. Peace Keeping Forces en heb door de jaren heen één ding geleerd. Ik heb geleerd, dat liefde haar handen nog één keer uitsteekt als ze gebeten wordt, maar ik heb ook geleerd, dat liefde zichzelf kan verdedigen.
Jullie zijn hier allemaal om te staan voor democratie en vrijheid. Vrijheid van keuze, vrijheid van hart, ziel en geest.
In de jaren '80 was er een liedje van Sting van de Britse band Police. Het lied had één regel, die ik me duidelijk herinner:
"Ik geloof dat de Russen ook van hun kinderen houden."
We staan op het punt om een compleet nieuw Tijdperk in te gaan voor de mensheid op deze planeet. In 1969, toen Neil Armstrong op de maan liep, zei hij tegen ons allen: "Het is maar een kleine stap voor mij, maar een grote stap voor de mensheid."
Tegenwoordig nemen we allemaal deel aan deze grote stap. Door ons te concentreren op het feit dat er veel meer dingen zijn die wij als mensheid gemeen hebben dan die ons scheiden, zullen wij in staat zijn om een periode waarin oorlogen niet meer nodig zijn, volledig te manifesteren.
Jullie allemaal, die hier vandaag zijn, werk eraan om deze toekomst op te starten. Ja, er zal gevaar zijn. Ja, er zal verdriet zijn. En JA, ik weet dat jullie allemaal je best zullen doen, om te doen wat nodig is terwijl jullie je geest gericht houden op de algemene taak: Vrede op Aarde.
Wees sterk, wees zelfverzekerd, wees vol vertrouwen en behoud het geloof. Moge de Almachtige Vader en de Hemelen daarboven jullie leiden en beschermen op jullie missie en moge jullie allen de toekomst voor ogen houden.
Een verenigde mensheid met Vrede op Aarde.