Bevissthet-måter

Fjorder, innsjøer, trær, skog. Land of the Midnight Sun-Land of the Alves and Wizards.
Locked
User avatar
brahbata
Site Admin
Posts: 3415
Joined: Fri Jan 24, 2020 4:20 am
Location: HombergOhm - Germany
Contact:

Bevissthet-måter

Post by brahbata » Mon Oct 24, 2022 11:41 pm

Image
Image


Måter

Det er mine egne begrensninger som får meg til å se ting slik sannheten befaler meg. Og så er de sanne for meg. En annen kan gjenkjenne en annen sannhet enn jeg gjør-dette betyr for meg at jeg må tillate ham hans vei, for anerkjennelse skjer alltid på en individuelt annen måte.

Image

Vårt syn på verden er basert på våre erfaringer, som vi har erfart og sanset i vårt individuelle vesen. Sannheten er målet, og vi er ikke smålige når vi velger midler for å komme nærmere det målet. Vi går alle gjennom livet, og anerkjenner våre veier som den (kanskje?) eneste mulige, for noen ganger kan bare vi selv forklare våre tanker, ord og gjerninger.

Noen ganger er det ikke lett å forklare andre våre motiver og konklusjonene vi trekker av dem; ofte ender våre forsøk i slagutveksling. Etter min erfaring er den beste måten å unngå dette dilemmaet på å fokusere på det faktiske målet ditt. Dette minnet for oss, gjenopplivet og gjort til kjød, representerer guddommelig fred.

Den praktiske måten å praktisere vår jakt på sannhet på en måte som er fordelaktig for oss, er overbærenhet. Toleranse inkluderer ikke motivet til den likegyldigheten som er av resignert opprinnelse. For meg betyr toleranse snarere å undersøke motivene og beslutningene til et annet vesen for å se om jeg kan dra nytte av anerkjennelsen av den andre. På denne måten unngås blind følge, samt egoistisk tilslutning til ens eget ståsted.

Vi lever alle i lyset og alle våre vesener er bygget av det.

Med opprinnelse fra en av våre to grunnleggende motivasjoner for å oppleve vårt vesen (kjærlighet og frykt), dannes veien videre. Hver dag. I hvert øyeblikk av vårt vesen. Vi opplever oss selv som foranderlige vesener og dette faktum får oss til å tvile og nøle. Dette resulterer i sin tur i usikkerhet rundt vårt vesen, noe som får oss til å fremstå for andre som dømmende, forsiktige eller til og med avvisende.

Image

I å erkjenne vår ufullstendighet på våre måter ligger visdommen som bringer oss nærmere lyset. For de siste vil være de første, og det er bare en antatt defekt som får oss til å oppleve vår sanne natur. Når vi elsker betingelsesløst, bryr vi oss ikke om en alvorlig sykdom kan skjemme kroppen til den kjære. Det er i minnet om kjærlighetens kraft som bor i oss alle at vi opplever vår helbredelse. Et uttrykk for dette er tilgivelse. Så våre forskjeller er basert på vår ufullstendige erkjennelse, og til tross for en viss ulykke, er de kraftige veivisere på våre veier til frelse. Likevel er det sant.

"Riktig mening er født fra stemmen til en annen og ens egen refleksjon."
Gautama Buddha

"Små barn-elsker deg!"
Friedrich Nietzsche

Image
Image
Image
Image

We are not human beings having a spiritual experience - we are spiritual beings having a human experience.
So, I've decided to take my work back on the ground, to stop you falling into the wrong hands.
Life is a videogame. Reality is a playground. It's all about experience and self-expression.
ZEN is: JOYFULLY walking on a never-ending path that doesn't exist.
They tried to bury us. What they didn't know - we were seeds.
In the descent from Heaven, the feather learns to fly.
Ideally, we get humble when we travel the Cosmos.
After school is over, you are playing in the park.
Although, life is limited - Creation is limitless.
Fuck you Orion, Zetas and your evil allies.
Seeing is believing. I do. *I shape*.
'EARTH' without 'ART' is just 'EH'.
Best viewed with *eyes closed*.
Space. It's The final Frontier.
Real eyes realize real lies.
Creator and Creation.
We are ONE.
I AM.

Image
Image
Image

Image
Image

brahbata.space

Image

Locked