Kunnskap-Lærer

Fjorder, innsjøer, trær, skog. Land of the Midnight Sun-Land of the Alves and Wizards.
Locked
User avatar
brahbata
Site Admin
Posts: 3415
Joined: Fri Jan 24, 2020 4:20 am
Location: HombergOhm - Germany
Contact:

Kunnskap-Lærer

Post by brahbata » Mon Oct 24, 2022 11:39 pm

Image
Image


Lærer

Alle fenomener er der for å utdanne oss. Alle vesener er våre lærere. Vi forstår oss selv kanskje best når vi betrakter alle inntrykk som nærmer seg oss innvendig som en mulighet for læring. I denne søken etter kunnskap er vår holdning til inntrykkene vi møter avgjørende. Et tre kan bare være et tre for Den Ene, mens søkeren kan se det som et vesen født av uvitenhet, som oss selv, og deretter følge og REALISERE impulsen til å vokse og blomstre. Vi kan sannsynligvis gjenkjenne og selvreflektere lettest, selv når vi forstår våre tanker, følelser og handlinger som svar på våre sanseoppfatninger. Dermed blir årsak og virkning i vår ERFARING vekslet, og vi er plassert i den dyrebare og lønnsomme posisjonen til å bli klar over bestemtheten til alt vesen. Hvert sansende vesen vi møter på våre veier er nyttig for vår modning og sendes aldri "ved et uhell".

Image

Det avhenger bare av om vi er raske og uforsiktige i møtene våre eller om vi ønsker å forstå den underliggende metafysiske betydningen av hver opplevelse. Etter min erfaring skjer dette først og fremst gjennom metoden at vi-i direkte kontakt og opplevelse av et "du"-reflekterer over våre innerste følelser og tanker for å gjenkjenne naturen av instruksjonen og undervisningen vi opplever. Bare vår frykt for ikke å bli elsket for vår egen skyld gjør oss mistenksomme og arrogante. Vi følger det falske ego-motivet ved å tro at vi kan føle kjærlighet gjennom selvuttrykk og konfrontasjon på et intellektuelt nivå. Imidlertid finner EKTE kjærlighet og EKTE anerkjennelse sted i hjertet, og derfor kan motivasjonene til vårt vesen også komme derfra.

Veitiggeren er kanskje bare en tigger for den uforsiktige, som har en individuell historie bak seg og bærer med seg en historie som har gjort hans skjebne til det han «er» nå. Den observante mannen kan derimot dvele ved menneskelivets uendelige mangfold; han kan være takknemlig for at tiggeren minner ham om behovet for ærlig og oppriktig medfølelse; han kan se det dyrebare i sin egen-i beste fall materielt sikre-posisjon i livet sitt; han kan også se fellesskapet med den tiggeren som lengter like mye etter kjærlighet og lykke som han gjør. Og til slutt kan hans innsikter settes ut i livet-ved å gi almisser til tiggeren. Meditasjon, som må praktiseres og praktiseres kontinuerlig, er avgjørende for anerkjennelsen av egen moralsk modenhet og personlige utvikling. Meditasjon forstås også som "kontemplasjon", og jeg tror dette begrepet omfatter det som ser ut til å være viktig i en kontemplativ stemning. Den som "synker" lytter til sin indre stemme og grubler stille over sin indre opplevelse mens han blir utsatt for sansene sine. På denne måten blir utøveren raskt oppmerksom på sammenhengen i alt liv og anerkjenner seg selv som uatskillelig knyttet til alt som er. "Guds opplevelse" finner ALLTID sted i Nuet, det vil si i alle våre daglige liv. Å fokusere på nået kan klokt inkludere det konstante, indre spørsmålet: "HVORFOR opplever jeg dette eller det akkurat nå? HVA kan opplevelsen min bety for meg akkurat nå? HVORDAN gjenkjenner jeg en mening i den opplevelsen? HVEM er jeg?"

Image

Min erfaring er at det å se livet som en lære ikke bare fremmer et rolig og balansert sinn, men fører heller til ro og fred i hjertet. Dønninger oppfattes som midlertidige impulser som oppfyller deres-på en eller annen måte-hensikt, selv om dette formålet vanligvis er lukket for oss i starten. Riktignok er anerkjennelse i nuet noen ganger vanskelig å oppnå. Derfor er det av største betydning for den sanne utøveren å trekke seg tilbake til et rolig og hjemmekoselig sted for regelmessig meditasjon. Meditasjon kan gjøres etter ulike metoder; Selv bruker jeg viktige øyeblikk av refleksjon over mine tidligere erfaringer. På denne måten gjenkjenner jeg ofte etterpå den mulige betydningen av en erfaring som ble tilegnet, som i utgangspunktet-i direkte erfaring-forble lukket for meg. En konstant "undersøkelse" av min egen erfaring og en permanent avhør av mine egne motiver og de resulterende handlingene fører til umiddelbar og umiddelbar tilfredsstillelse.Anerkjennelse skjer når vi lytter til hjertet vårt og mistillit og tester sinnsforvirringene med sinnsro. Dette gjør at vi kan modnes til de flesteydmykhet og utvikle ydmykhetens umåtelig fordelaktige dyd. Måtte vi alle forstå våre erfaringer og våre møter som et middel til et mål, til å kjenne oss selv-ved å forstå alt som skjer i og rundt oss som en kontinuerlig instruksjon.

"Jeg har selv oppnådd opplysning-hvem sin elev skal jeg kalle meg selv? Jeg er selv den uforlignelige læreren."

Gautama Buddha"


Image
Image
Image
Image

We are not human beings having a spiritual experience - we are spiritual beings having a human experience.
So, I've decided to take my work back on the ground, to stop you falling into the wrong hands.
Life is a videogame. Reality is a playground. It's all about experience and self-expression.
ZEN is: JOYFULLY walking on a never-ending path that doesn't exist.
They tried to bury us. What they didn't know - we were seeds.
In the descent from Heaven, the feather learns to fly.
Ideally, we get humble when we travel the Cosmos.
After school is over, you are playing in the park.
Although, life is limited - Creation is limitless.
Fuck you Orion, Zetas and your evil allies.
Seeing is believing. I do. *I shape*.
'EARTH' without 'ART' is just 'EH'.
Best viewed with *eyes closed*.
Space. It's The final Frontier.
Real eyes realize real lies.
Creator and Creation.
We are ONE.
I AM.

Image
Image
Image

Image
Image

brahbata.space

Image

Locked