Den lille narren

Fjorder, innsjøer, trær, skog. Land of the Midnight Sun-Land of the Alves and Wizards.
Locked
User avatar
brahbata
Site Admin
Posts: 3415
Joined: Fri Jan 24, 2020 4:20 am
Location: HombergOhm - Germany
Contact:

Den lille narren

Post by brahbata » Mon Oct 24, 2022 10:29 pm

Image
Image


Den lille narren




I.


"En dag vil du bli velsignet med en drøm som vil sette livet ditt på rett spor," sa manuen, og han så ut til å finne tilfredsstillelse i å fokusere på skoene sine igjen.

Disse-synlig slitte og gamle av den harde belastningen av hvem vet hvor lenge-var ganske i stand til å beskrive den gamle mannens reiser. De virket ikke ukomfortable, da mannen lekte med tærne under det benete, sprø skinnet. Jeg smilte. Som tenåring eide jeg et par sko som var forbannet på min mor. Men jeg elsket de gamle tøflene mine-sikkert nettopp av den grunn. Generelt fant jeg meg godt kjent med denne merkelige fremmede-fra min tidligste barndom var det alltid de gamle, hvithårede mennene som jeg trodde var opplyste.

Han så ut til å mistenke hva som var bak pannen min, så han brettet sin. «Du er en idiot», svarte han meg, for denne merkelige fremmede manglet tydeligvis noen trang til å fornærme. Bemerkelsesverdig nok var det også bare et snev av liten beklagelse over min uforbederlige klagende på hans måte; en omstendighet som ga meg ømt håp. Selv om jeg gjentatte ganger hadde bestemt meg for å unngå det, konsentrerte jeg meg nå om manuen, mens jeg ventet og ventet.

«Du er ikke langt ennå, mann, men din vei følger den sanne, velsignede,» reiste han igjen, og et øyeblikk virket det for meg som om han hadde hatt glede av å undervise, eller i det minste varme opp. Men sannsynligvis så jeg bare for meg noe sånt igjen, slik det passer min livsstil.

"Din vei, brahbata, er som en slange som blir fortært"...




Image

II.

Når jeg tenker tilbake på møtene med mannen min, tenker jeg alltid på skoene hans.

Disse skoene gjør i sin rakishness, sin fete glans, med sine slitte hæler og hullene på de vanlige buede stedene et så rørende inntrykk at de allerede er et ærverdig og sjarmerende syn. Og likevel fremstår de med trassig motstand. Det er forbløffende at jeg legger merke til slike ting, da jeg generelt sett har liten forståelse for noe som er verdt å vite om sko.

Når min manu kontakter meg, foretrekker han en upåfallende figur. Det er også forbløffende, for jeg tror jeg kjenner igjen visse forfengelige trekk ved ham. På denne måten kunne han lett påtvinge meg den nødvendige respekten ved hjelp av for eksempel en åndelig fremtoning. Han holder seg langt fra slike ting bare av bekvemmelighet, fordi stemningsskiftet sliter ham alltid. Jeg er sikker på at det kun er av ren latskap at han antar en vanlig form og dermed foretrekker tilfredsstillelsen av sine forfengelige behov fremfor meg.

Den gamle mannen gjør et oppmerksomt inntrykk i dag.

Sett i lyset ser han alltid gjennomtenkt ut, siden han ser ut til å trives med denne rollen. «Jeg spør, med all respekt», begynner han å komplisere saken, «om du anser deg selv som en opplyst person? ta på. Det er det du får når du lar tankene vandre. Nå gjelder det å velge ordene med omhu. Jeg merker at den lure hunden er i gang med noe igjen. "Jeg tror jeg kan påstå", begynner jeg å tenke nølende, "at jeg kan lage en silhuett av verden". Vi vil. Jeg innrømmer, en klønete setning. "Hva baserer du denne kunnskapen på, Brahmata?" jublet manuen. Der er det. Han vil fange meg igjen. Jeg vet ikke. Jeg må miste hodet...

«Jeg har lest noen ting av verdi og kan sette ting inn i en kontekst», svarte jeg forsiktig-ikke uten å overraske meg selv med denne sinnets nærvær. Hvis jeg bare ikke forberedte mitt eget mål.


Image

"Mot visdom da, ikke sant?" hånte koddebeieren. "Men du må ha litt tålmodighet hvis du vil nå de rikene jeg mener. Veien går over et rent hjerte og et klart hode. Denne sjeldne jordskapningen ønsker å være godt forberedt. Du, min venn, dømmer ut fra et verdensbilde som du selv har skapt. Så du er verdens sentrum? Er verden himmelens sentrum? Stor er den som går sine egne veier, selv om det fører til feil? Nei, Brahmata, ditt hjerte er rent, men hodet ditt er forvirret. Din tro og selvtillit gjør deg sterk, men øynene dine ser bare i én retning. Åpne tankene dine, la lyset komme inn i mørket."

Hvorfor må han alltid snakke så oppblåst? Jeg skjønte det ikke helt, men jeg tror hanJeg hadde nok ikke forventet svaret mitt. Det beste er om jeg forvirrer ham ytterligere, da tenker han og det tar alltid lang tid. "Alt dette er kjent for meg," sa jeg enig med manuen. "Men du må huske at jeg har skapt dette verdensbildet som summen av mine erfaringer og resten av mitt sinn, og at jeg bærer i meg intensjonen og overbevisningen om å perfeksjonere den ytterligere. Mitt verdensbilde er buntet sammen som summen av min kunnskap og er gjenstand for daglig forandring ettersom dens komponenter endrer seg i sammensetning og vekt Fordømmer du min søken? Du snakker ikke om den, men du gir meg, full av skjult hån, å forstå at jeg er laget av leire. Hva er da din intensjon?" Jeg spurte raskt i en triumferende resignert tone som et motspørsmål, for å samle meg inntil videre.

Uforståelig, smilte manuen underholdt!

"Modig mann! Sannelig, du ser ut til å ville anstrenge deg. Din kløktighet er bemerkelsesverdig, og du ser ut til å være villig til å søke, og en dag vil du kanskje til og med se. Men tenk på veien din godt og lur på hvor den fører. Går alene fører til et mål, men stien må også velges med omhu. Du går din rute, godt gjort, men ruten din er på et kart som andre har tegnet. Du er sjenert, menneskelig, til å gå gjennom livet uten et kart og oppdage det."

Det jeg ikke tåler med manuen er at han sier alt så komplisert. Ved enhver anledning kaster han øynene på ansiktet mitt, om jeg igjen får lytte til hans visdom. Nevnte jeg at han sannsynligvis er forfengelig? Jeg skulle ønske jeg kunne vri nesen hans. Eller bare stikk ut tunga. Ikke fordi jeg ikke forsto ham, men bare for å se hva han ville gjøre. "Hvis du er i besittelse av alle disse sannhetene, hvorfor ikke dele dem med meg?" utbrøt jeg trassig. Den gamle mannen burde gjøre noe ut av det først.

Manuen ristet nå på hodet i tilsynelatende moro.

"Din energiske hastverk er et uttrykk for din entusiasme og utålmodighet," blunket han til meg. "Men du må lære før du kan gjenkjenne. Veien til sannheten er delt; du må være i stand til å se veikrysset og deretter ta dem. Dette alene er opp til deg å bestemme, og det er ikke lett å velge den rette veien. Noen er kronglete og viklet, andre ser ut til å love et raskt svar Noen stier fører til en port og bare den som har funnet nøkkelen i seg selv kan åpne den. En annen vei virker mørk og forvirrende, slik at du er redd for, og likevel kan det være den ene. Men de fleste veier," sa min manu, "du vet ikke og du oppfatter dem ikke. Å, nei, det er ikke slik du tror, ​​det er ikke måten du savner det, det er du alene som tråkk på stedet. Men hvilken er veien som fører til sannheten? Hvis du nyter blomstene på markene, stopp og nyt deres grasiøse prakt. Har du lyst til å spørre om betydningen av blomstene? Vel, la dem fortrylle deg , men ikke glem å være takknemlig for at de er det h åpenbarer for deg, utfolder all sin herlighet og strekker sine ømme blomsterdrømmer til himmelen. Ta alt dette som en gave, forstå det før du spør om sannheten. Vokt dere, brahbata," vevde han nettet sitt rundt meg, "for å spørre etter sannheten. Men planlegg din vei og del opp ruten i etapper og disse igjen og igjen. Hvil og tenk. ...men vandre dit du vil."

"Jeg vil kanskje vandre," sa jeg, "men filosofien alene vil bringe meg ingen vei. Du har sikkert rett, min manu, men finnes det ikke noe nyttig svar?" Han er tydelig forvirret.


Image

III.

Man må være forsiktig med en forvirret verdenslærer.

Hvis ellers min manu er temmelig sublim og gjennomtenkt i sin omgang med meg, har han en tendens til, en gang betatt av seg selv, å gå fra hundre til tusen. Jeg må stadig minne ham om mine relativt verdslige opptattheter, ellers vil han gå seg vill i de transcendentale rikene av metafysikk og andre spekulative vitenskaper. Selv om han hele tiden må legge vekt på valget sitt, gir mye av det han sier mening for meg, noe som ikke er overraskende, da det stort sett er gamle hatter uansett. Tilsynelatende hadde han tatt det provoserende spørsmålet mitt som en misnøye, for ellers kunne hans kritiske, nysgjerrige blikk ikke forklares.

«Jeg antar at du ikke er klar til å gå ennå,» rykket manuen meg ut av tankene. "Du ser ut som et lyst barn, men du kan fortsatt bare krype, drikke bare din vanlige drikke og spise bare din vanlige mat. Og nå krever du av meg, fra alle mennesker, et nyttig svar. Ta deg god tid og åpne opp sinnet til sinn, så kan du nå verden, med tiden vil du finne nytten dindu får kunnskap», smilte manuen nå oppmuntrende til meg, «lengte etter det, mann, som etter en skatt og lengte etter det. Du vil klokt gjenkjenne de nyttige på veien til svaret og de mindre nyttige på samme måte. Men når du har sporet opp den sanne stien, følg den videre.


Image

I sin verdighet virker han så trygg på seg selv at jeg kunne gråte ut. Men siden han må vie mye av konsentrasjonen sin til å se verdig ut, kan jeg kanskje lokke ham ut av reserven likevel. "Du vil ikke la meg spise på kunnskapens tre," galet jeg, "men du vil bebreide meg for dette, min mangel, i neste åndedrag! Et mesterverk. I det rette øyeblikket savnet jeg nesten det irriterte glimtet i øynene av manuen-mens jeg hadde blitt fascinert av det sterke språket og enkelheten i ordene mine. Han hadde ikke tatt hensyn til dette. Nå har jeg det i grepet og det må nok bli klarere. Spillegjeld er æresgjeld, og hva slags gambling som gjelder, gjelder absolutt også kunnskap.Først vann i munnen og deretter retrett.Husk!

Igjen ristet manuen på hodet med et smil. "Jeg mente bare at du må være tålmodig. Frøet må spire før du kan høste. Du og jeg, Brahbata, har tid, mye tid. Se etter svaret, men start søket der det passer deg. manu nærmet seg nå meg så langt at jeg kjente pusten hans på brystet mitt. Blikket hans så ut til å trenge inn i meg, mens han fortsatte å formanende å si: "Ja, vi har all tid i verden. Men bruk tiden din godt, ikke kast bort den. Men hva du kaster det bort på og hva du bruker det på, må og vil du finne ut av. Dette er alt jeg har å si til deg. Begynn å finne veien og følg ham så», dominerte manuen meg og var nok altfor klar over den litt teatralske effekten på meg. Likevel fortsatte han å snakke. "Fra tid til annen vil jeg være din følgesvenn, jeg vil dele maten min med deg og bryte mitt brød med deg. Nøkkelen til porten til din verden er begravd dypt i deg, finn den og bruk den når tiden er inne.

Med disse ordene eksploderte manuen i en sky av rosa, klar for scenen, for endelig å kreve respekten jeg hadde savnet så lenge. Jeg vet ikke hvordan han gjorde det, men han må ha satt opp en slags para-suggestivt-hypnotiske Leipzig-greier i skallen min. Magikere og andre gjøglere har alltid vært et mysterium for meg.

"Støv til støv," hvisket jeg etter ham. Det var uansett mørkt, ellers manglet manuen de mest minimalistiske spiritistiske krav. Ikke engang laserblits eller sfæriske lyder kunne høres.




Jeg ble imponert.


Den lille tosken.
Lyd mp3-fil.

https://brahbata.space/Audio/The_little ... wegian.mp3




Image
Image
Image

We are not human beings having a spiritual experience - we are spiritual beings having a human experience.
So, I've decided to take my work back on the ground, to stop you falling into the wrong hands.
Life is a videogame. Reality is a playground. It's all about experience and self-expression.
ZEN is: JOYFULLY walking on a never-ending path that doesn't exist.
They tried to bury us. What they didn't know - we were seeds.
In the descent from Heaven, the feather learns to fly.
Ideally, we get humble when we travel the Cosmos.
After school is over, you are playing in the park.
Although, life is limited - Creation is limitless.
Fuck you Orion, Zetas and your evil allies.
Seeing is believing. I do. *I shape*.
'EARTH' without 'ART' is just 'EH'.
Best viewed with *eyes closed*.
Space. It's The final Frontier.
Real eyes realize real lies.
Creator and Creation.
We are ONE.
I AM.

Image
Image
Image

Image
Image

brahbata.space

Image

Locked