Bewustzijn – Manieren

Bevrijd matrozen van spirituele helderheid en alomvattend mededogen.
Locked
User avatar
brahbata
Site Admin
Posts: 3415
Joined: Fri Jan 24, 2020 4:20 am
Location: HombergOhm - Germany
Contact:

Bewustzijn – Manieren

Post by brahbata » Thu Aug 26, 2021 4:03 pm

Image
Image


Manieren

Het zijn mijn eigen beperkingen die mij de dingen doen zien zoals mijn waarheid mij gebiedt. En dus zijn ze waar voor mij. Een ander kan een andere waarheid herkennen dan ik - dit betekent voor mij dat ik hem zijn weg moet toestaan, want herkenning vindt altijd op een individueel andere manier plaats.

Image

Onze kijk op de wereld is gebaseerd op onze ervaringen, die wij in ons individuele wezen hebben ervaren en aangevoeld. Waarheid is het doel en wij zijn niet kleinzerig bij het kiezen van de middelen om dichter bij dat doel te komen. Wij wandelen allen door het leven en erkennen onze wegen als de (misschien?) enig mogelijke, want soms kunnen alleen wijzelf onze gedachten, woorden en daden verklaren.

Soms is het niet gemakkelijk om aan anderen onze beweegredenen en de conclusies die wij daaruit trekken uit te leggen; vaak eindigen onze pogingen in een uitwisseling van klappen. In mijn ervaring is de beste manier om dit dilemma te vermijden, je te concentreren op je eigenlijke doel. Deze herinnering voor ons, tot leven gewekt en vlees geworden, vertegenwoordigt de goddelijke vrede.

De praktische manier om ons streven naar waarheid in praktijk te brengen op een manier die heilzaam voor ons is, is verdraagzaamheid. Verdraagzaamheid omvat niet het motief van die onverschilligheid die van berustende oorsprong is. Verdraagzaamheid betekent voor mij veeleer de beweegredenen en beslissingen van een ander wezen te onderzoeken om na te gaan of ik baat kan hebben bij de erkenning van de ander. Op die manier wordt het blind volgen vermeden, evenals het egoïstisch vasthouden aan het eigen standpunt.

Wij leven allen in het licht en al onze wezens zijn daaruit opgebouwd.

Voortkomend uit een van onze twee basismotivaties in het ervaren van ons wezen (liefde en angst), wordt de weg die voor ons ligt gevormd. Iedere dag. In elk moment van ons wezen. Wij ervaren onszelf als veranderlijke wezens en dit feit doet ons twijfelen en aarzelen. Dit resulteert op zijn beurt in de onzekerheid over ons wezen, waardoor we op anderen overkomen als veroordelend, voorzichtig of zelfs afwijzend.

Image

In de erkenning van onze onvolledigheid op onze wegen ligt de wijsheid die ons dichter bij het licht brengt. Want de laatsten zullen de eersten zijn, en het is slechts een vermeend gebrek dat ons onze ware aard doet ervaren. Wanneer wij onvoorwaardelijk liefhebben, is het ons onverschillig of een ernstige ziekte het lichaam van de geliefde kan ontsieren. Het is in de herinnering aan de kracht van de liefde die in ons allen woont, dat wij onze genezing ervaren. Eén uitdrukking hiervan is vergeving. Onze geschillen zijn dus gebaseerd op onze onvolledige erkenning en zijn - ondanks enig ongeluk - krachtige wegwijzers op onze wegen naar verlossing.Niettemin is het waar.

"Juiste mening wordt geboren uit de stem van een ander en de eigen reflectie."
Gautama Boeddha

"Kleine kinderen - hou van jullie!"
Friedrich Nietzsche

Image
Image
Image
Image

We are not human beings having a spiritual experience - we are spiritual beings having a human experience.
So, I've decided to take my work back on the ground, to stop you falling into the wrong hands.
Life is a videogame. Reality is a playground. It's all about experience and self-expression.
ZEN is: JOYFULLY walking on a never-ending path that doesn't exist.
They tried to bury us. What they didn't know - we were seeds.
In the descent from Heaven, the feather learns to fly.
Ideally, we get humble when we travel the Cosmos.
After school is over, you are playing in the park.
Although, life is limited - Creation is limitless.
Fuck you Orion, Zetas and your evil allies.
Seeing is believing. I do. *I shape*.
'EARTH' without 'ART' is just 'EH'.
Best viewed with *eyes closed*.
Space. It's The final Frontier.
Real eyes realize real lies.
Creator and Creation.
We are ONE.
I AM.

Image
Image
Image

Image
Image

brahbata.space

Image

Locked