Meditatie

Bevrijd matrozen van spirituele helderheid en alomvattend mededogen.
Locked
User avatar
brahbata
Site Admin
Posts: 3415
Joined: Fri Jan 24, 2020 4:20 am
Location: HombergOhm - Germany
Contact:

Meditatie

Post by brahbata » Sun Jul 25, 2021 5:27 pm

Image
Image


Meditation

1.


De wereld is niet zoals hij aan jou is uitgelegd.

Hij is veel mooier.

Sinds onheuglijke tijden hebben onze zusters en broeders uit het universum onze ontwikkeling begeleid en de mensheid op aarde geholpen.

Nu heeft God besloten de mensheid wakker te schudden om ons onze verantwoordelijkheid jegens de schepping duidelijk te maken.

In de toekomst zullen er geen naties meer zijn, God doet ons beseffen dat wij allen kinderen van één aarde zijn.

God geeft de hele wereld liefde, vrede, vrijheid en waarheid.

Image

2.

Laten we niet geloven wat we geacht worden te geloven, maar laten we geloven wat we persoonlijk en zelf ervaren. Vreemde ervaringen - als we ze als onze waarheid erkennen - beroven ons van onze eigen persoonlijkheid (ook al is het ego een illusie en niet van blijvende aard) en maken ons afhankelijk. God wil ons niet in slavernij zien, maar vrij. Wij moeten niet openstaan voor de leugen dat er een hel is waarin wij gestraft worden voor onze daden. Degenen die ons willen doen geloven dat er een hel is, weten het niet of willen onze geest binden en ons afhankelijk houden. Er is geen hel. God heeft lief en IS in alles, dus ook in ons. "Vergelding" - of het nu goed of slecht is - ontstaat alleen door de karmische wet, de wet van worden, van oorzaak en gevolg. Wij "boeten" voor onze slechte daden in toekomstige levens en goede daden worden beloond. Dit is geen straf, maar een leerproces. Het is NOOIT te laat om berouw te tonen. Reïncarnatie is een onderdeel van het eeuwige leven. Aangezien de kosmos de eisen kent voor het bewijs van reïncarnatie, zal het in de toekomst bestaan. Wij allen streven eenvoudig naar het licht van God, zonder zwaarte en zonder inspanning, maar door arbeid. Wij zijn niet "toevallig" in het hier en nu. Er is geen toeval. De sterren leren ons dat nu het tijdperk van de Heilige Geest begint. Voor iedereen en iedereen. Alleen liefde, genade en barmhartigheid gelden van eeuwigheid tot eeuwigheid. We zijn blind, al zouden we kunnen zien.

Image

3. Zelf-programmerende Meditatie

Ik zoek toevlucht bij alle Boeddha's en Bodhisattva's en bied hen mijn vrede aan. Ik kies liefdevolle en vreedzame gedachten en kan zo een liefdevolle en vreedzame omgeving waarnemen. Vergeving is de sleutel tot geluk. De hoogste waarheid is liefde en de hoogste wijsheid is de vrede die er inherent aan is. Vrede en liefde zouden alle voelende wezens moeten vervullen en ons in harmonie met onszelf moeten brengen. Ik bewandel het pad van licht en doe geen moeite voor mezelf, zelfs wanneer al het leven lijdt. Er is geen negativiteit, alleen evenwicht. Ik bewandel de middenweg en bewandel het edele achtvoudige pad. De harmonie van het zelf laat me hogere dimensies waarnemen. Ik transformeer mezelf door te denken, te voelen en vrede en liefde te zijn. Mijn hogere zelf leidt mij en leidt mij naar het licht. Ik heb berouw over mijn gedachten en daden die door onwetendheid in mij zijn ontstaan. Ik volg het pad van de waarheid en beken. Zelfoverwinning en vrede zijn één. Waan ontstaat door onwetendheid van de waarheid en wordt overwonnen door liefde. Ik ben.

Image

4.

Boeddha Gautama Siddharta Shakyamuni leert dat een juiste kijk wordt gevormd door de stem van een ander en de eigen reflectie. Het is dus mogelijk om iemands bewustzijn te veranderen en daarom moeten we dit aanpakken. Wie liefde en vrede wil ervaren, moet weten dat het de eigen manier van kijken is, het eigen gezichtspunt, dat het mogelijk maakt de wereld vreedzaam waar te nemen. Dit betekent niet dat men oorlogszuchtige conflicten, milieuvervuiling of ander leed niet waarneemt of ontkent, maar als men zijn gezichtspunt hierop verandert, verandert ook de waarneming. Een hogere kijk op de dingen kan bereikt worden door contemplatie-oefeningen, waarbij men zich concentreert op het eigen zelf. Het overwinnen van de ego-illusie - door te beseffen dat leven verandering betekent en dat wij allen in een voortdurende staat van verandering verkeren - is het uitgangspunt van meditatie. Het herkennend zelf kan zichzelf zo overwinnen door te begrijpen dat we gemaakt zijn van verandering en onderhevig zijn aan processen die deze verandering veroorzaken. De oorzaak van lijden, leert de Verhevene, is dorst - het verlangen om te leven. Het brengt een reeks processen op gang waardoor alle voelende wezens lijden ervaren. Slechts een derde van het lijden in het universum is nodig om het in stand te houden, tweederde is zelf veroorzaakt. Een geest-monade, die in wisselende verhoudingen ontstaat en sterft (en dus aan verandering onderhevig is) kan beschreven worden in de formule van ontstaan in afhankelijkheid (pratitya-samutpada, Skrt.). Deze formule van de causale nexus wordt in zijn meest beknopte vorm uitgedrukt: Door (1) onwetendheid als voorwaarde, (2) ontstaan drijvende krachten, door drijvende krachten (3) een bewustzijn, door een bewustzijn (4) een spiritueel-lichamelijke individualiteit, door een individualiteit (5) de zes zintuigen, door de zes zintuigen (6) aanraking, door aanraking (7) sensatie, door gewaarwording (8) dorst, door dorst (9) levensdrang, door levensdrang (10) karmische wording, door wording (11) wedergeboorte, door wedergeboorte (12) ouder worden, sterven, rouw, weeklagen, lijden, verdriet en wanhoop [laatste twee alinea's uit: Prof. Helmuth von Glasenapp, "De vijf wereldreligies", Bertelsmann, Eugen Diederichs Verlag, 1963, 1991]

Mogen we er over nadenken en mediteren.

Image
Image
Image
Image

We are not human beings having a spiritual experience - we are spiritual beings having a human experience.
So, I've decided to take my work back on the ground, to stop you falling into the wrong hands.
Life is a videogame. Reality is a playground. It's all about experience and self-expression.
ZEN is: JOYFULLY walking on a never-ending path that doesn't exist.
They tried to bury us. What they didn't know - we were seeds.
In the descent from Heaven, the feather learns to fly.
Ideally, we get humble when we travel the Cosmos.
After school is over, you are playing in the park.
Although, life is limited - Creation is limitless.
Fuck you Orion, Zetas and your evil allies.
Seeing is believing. I do. *I shape*.
'EARTH' without 'ART' is just 'EH'.
Best viewed with *eyes closed*.
Space. It's The final Frontier.
Real eyes realize real lies.
Creator and Creation.
We are ONE.
I AM.

Image
Image
Image

Image
Image

brahbata.space

Image

Locked