Kære amerikanske soldater,
kære fredsbevarende styrker,
da der var 9/11, kørte jeg en dag senere til hærens anlæg i Gießen, Tyskland.
Jeg talte med en amerikansk person på vagt og gav ham nogle liljer.
sagde jeg: "Min familie og jeg er dybt kede af Deres tab. Jeg har taget disse blomster med til Dem for at vise Dem, at vi føler med Dem." Han tog blomsterne og sagde: Han tog blomsterne og sagde: "Okay, tak." Jeg svarede: "Hvad end der skete: Lad ikke hadet herske over din sjæl, broder."
I dag har vi en anden situation. Den globale situation fokuserer på klimaspørgsmål og naturligvis på Corona.
Der er stadig brug for en hær i denne verden, så længe vi alle fortsat kæmper mod hinanden. Personligt ville jeg foretrække en verden uden våben og hære. Men jeg kan i hvert fald se, at vi stadig har brug for noget af det. Jeg er ven af FN's fredsbevarende styrker og har lært en ting gennem årene. Jeg har lært, at kærligheden rækker hænderne ud en gang til, når den bliver bidt, men jeg har også lært, at kærligheden kan forsvare sig selv.
I er alle her for at forsvare demokrati og frihed. Valgfrihed, frihed i hjerte, sjæl og sind.
I 1980'erne var der en sang af Sting fra det britiske band Police. Sangen havde én linje, som jeg tydeligt husker:
"Jeg tror også, at russerne elsker deres børn".
Vi er ved at gå ind i en helt ny æra for menneskeheden på denne planet. I 1969, da Neil Armstrong gik på månen, sagde han til os alle: "Det er kun et lille skridt for mig, men det er et stort skridt for menneskeheden".
I dag er vi alle med til at tage dette store skridt. Ved at fokusere på det faktum, at der er langt flere ting, som vi har til fælles som menneskehed, end der adskiller os, vil vi være i stand til fuldt ud at manifestere en periode, hvor der ikke længere er behov for krige.
I alle, som er her i dag, arbejder på at få denne fremtid i gang. Ja, der vil være fare. Ja, der vil være sorg. Og JA, jeg ved, at I alle vil gøre jeres bedste for at gøre alt, hvad der er nødvendigt, mens I holder jeres sind fokuseret på den overordnede opgave: Fred på Jorden.
Vær stærk, vær fortrøstningsfuld, vær tillidsfuld og bevar troen. Må den almægtige Fader og himlen ovenover lede og beskytte jer på jeres mission, og må I alle have fremtiden for øje.
En forenet menneskehed med fred på jorden.