Bevidsthed – Veje

Mellem Christiania og den lille havfrue. Fredens land.
Locked
User avatar
brahbata
Site Admin
Posts: 3415
Joined: Fri Jan 24, 2020 4:20 am
Location: HombergOhm - Germany
Contact:

Bevidsthed – Veje

Post by brahbata » Wed Sep 22, 2021 12:33 pm

Image
Image


Ways

Det er mine egne begrænsninger, der får mig til at se tingene på den måde, som min sandhed befaler mig. Og derfor er de sande for mig. En anden kan erkende en anden sandhed end jeg gør - det betyder for mig at jeg skal tillade ham hans måde, fordi erkendelsen altid sker på en individuelt anderledes måde.

Image

Vores syn på verden er baseret på vores erfaringer, som vi har oplevet og fornemmet i vores individuelle væsen. Sandheden er målet, og vi er ikke sarte, når vi vælger midlerne til at komme tættere på dette mål. Vi troller alle gennem livet og anerkender vores veje som de (måske?) eneste mulige, for nogle gange er det kun os selv, der kan forklare vores tanker, ord og handlinger.

Nogle gange er det ikke let at forklare andre vores motiver og de konklusioner, vi drager af dem, og ofte ender vores bestræbelser i en udveksling af slagsmål. Min erfaring viser, at den bedste måde at undgå dette dilemma på er at fokusere på sit egentlige mål. Dette minde for os, som er blevet levendegjort og gjort til kød, repræsenterer den guddommelige fred.

Den praktiske måde at omsætte vores stræben efter sandhed i praksis på en måde, der er til gavn for os, er tolerance. Tolerance omfatter ikke motivet til den ligegyldighed, som er af resigneret oprindelse. Tolerance betyder snarere for mig at undersøge et andet væsens motiver og beslutninger for at se, om jeg kan drage fordel af at anerkende den anden. På denne måde undgås blind efterfølgelse og egoistisk fastholdelse af ens eget synspunkt.

Vi lever alle i lyset, og alle vores væsener består af det.

Med udgangspunkt i en af vores to grundlæggende motivationer i oplevelsen af vores væsen (kærlighed og frygt) dannes den vej, der ligger foran os. Hver dag. I hvert øjeblik af vores væsen. Vi oplever os selv som foranderlige væsener, og denne kendsgerning får os til at tvivle og tøve. Dette resulterer igen i den usikkerhed om vores væsen, som får os til at fremstå fordømmende, forsigtige eller ligefrem afvisende over for andre.

Image

I erkendelsen af vores ufuldstændighed på vores vej ligger den visdom, der bringer os tættere på lyset. For den sidste skal være den første, og det er kun en formodet mangel, der får os til at opleve vores sande natur. Når vi elsker betingelsesløst, er vi ligeglade med, om en alvorlig sygdom kan vansirer den elskedes krop. Det er i erindringen om kærlighedens kraft, der bor i os alle, at vi oplever vores helbredelse. Et udtryk for dette er tilgivelse. Vores tvister er derfor baseret på vores ufuldstændige erkendelse og er - trods nogle uheldige omstændigheder - stærke vejvisere på vores veje til frelse.

I erkendelsen af vores ufuldstændighed på vores veje ligger den visdom, der bringer os tættere på lyset. For den sidste skal være den første, og det er kun en formodet mangel, der får os til at opleve vores sande natur. Når vi elsker betingelsesløst, er vi ligeglade med, om en alvorlig sygdom kan vansirer den elskedes krop. Det er i erindringen om kærlighedens kraft, der bor i os alle, at vi oplever vores helbredelse. Et udtryk for dette er tilgivelse. Vores tvister er derfor baseret på vores ufuldstændige erkendelse og er - trods nogle uheldige omstændigheder - stærke vejvisere på vores veje til frelse.Ikke desto mindre er det sandt:

"Den rette mening fødes af en andens stemme og ens egen refleksion."
Gautama Buddha

"Små børn - elsk jer!"
Friedrich Nietzsche


Image
Image
Image
Image

We are not human beings having a spiritual experience - we are spiritual beings having a human experience.
So, I've decided to take my work back on the ground, to stop you falling into the wrong hands.
Life is a videogame. Reality is a playground. It's all about experience and self-expression.
ZEN is: JOYFULLY walking on a never-ending path that doesn't exist.
They tried to bury us. What they didn't know - we were seeds.
In the descent from Heaven, the feather learns to fly.
Ideally, we get humble when we travel the Cosmos.
After school is over, you are playing in the park.
Although, life is limited - Creation is limitless.
Fuck you Orion, Zetas and your evil allies.
Seeing is believing. I do. *I shape*.
'EARTH' without 'ART' is just 'EH'.
Best viewed with *eyes closed*.
Space. It's The final Frontier.
Real eyes realize real lies.
Creator and Creation.
We are ONE.
I AM.

Image
Image
Image

Image
Image

brahbata.space

Image

Locked