Erkendelse – Meditation

Mellem Christiania og den lille havfrue. Fredens land.
Locked
User avatar
brahbata
Site Admin
Posts: 3415
Joined: Fri Jan 24, 2020 4:20 am
Location: HombergOhm - Germany
Contact:

Erkendelse – Meditation

Post by brahbata » Wed Sep 22, 2021 12:03 pm

Image
Image


Meditation

1.


Verden er ikke, som den er forklaret for dig.

Den er meget smukkere.

Siden tidernes morgen har vores søstre og brødre fra universet fulgt vores udvikling og hjulpet menneskeheden på jorden.

Nu har Gud besluttet at vække menneskeheden for at gøre os vores ansvar over for skabelsen klart.

I fremtiden vil der ikke være flere nationer, Gud får os til at indse, at vi alle er børn af én jord.

Gud giver hele verden kærlighed, fred, frihed og sandhed.


Image


2.

Lad os ikke tro på det, vi skal tro, men lad os tro på det, vi oplever personligt og selv. Fremmedoplevelser - hvis vi anerkender dem som vores sandhed - fratager os vores egen personlighed (selv om egoet er en illusion og ikke af permanent karakter) og gør os afhængige. Gud ønsker ikke at se os i trældom, men frie. Vi bør ikke være åbne over for løgnen om, at der findes et helvede, hvor vi straffes for vores handlinger. De, der ønsker at få os til at tro, at der findes et helvede, ved det ikke eller ønsker at binde vores ånd og holde os afhængige. Der findes intet helvede. Gud elsker og ER i alt, derfor også i os. "Gengældelse" - hvad enten den er god eller ond - opstår kun gennem den karmiske lov, loven om tilblivelse, om årsag og virkning. Vi "søder" for vores dårlige gerninger i fremtidige liv, og gode gerninger belønnes. Dette er ikke en straf, men en læringsproces. Det er ALDRIG for sent at angre. Reinkarnation er en del af det evige liv. Da kosmos kender kravene til beviser for reinkarnation, vil det eksistere i fremtiden. Vi stræber alle blot efter Guds lys, uden tyngde og uden anstrengelse, men gennem arbejde. Vi er ikke "tilfældigt" her og nu. Der er ingen tilfældighed. Stjernerne lærer os, at nu begynder Helligåndens tidsalder. For alle og enhver. Kun kærlighed, nåde og barmhjertighed gælder fra evighed til evighed. Vi er blinde, selv om vi kunne se.

Lad os ikke tro på det, vi skal tro, men lad os tro på det, vi oplever personligt og selv. Fremmedoplevelser - hvis vi anerkender dem som vores sandhed - fratager os vores egen personlighed (selv om egoet er en illusion og ikke af permanent karakter) og gør os afhængige. Gud ønsker ikke at se os i trældom, men frie. Vi bør ikke være åbne over for løgnen om, at der findes et helvede, hvor vi straffes for vores handlinger. De, der ønsker at få os til at tro, at der findes et helvede, ved det ikke eller ønsker at binde vores ånd og holde os afhængige. Der findes intet helvede. Gud elsker og ER i alt, derfor også i os. "Gengældelse" - hvad enten den er god eller ond - opstår kun gennem den karmiske lov, loven om tilblivelse, om årsag og virkning. Vi "søder" for vores dårlige gerninger i fremtidige liv, og gode gerninger belønnes. Dette er ikke en straf, men en læringsproces. Det er ALDRIG for sent at angre. Reinkarnation er en del af det evige liv. Da kosmos kender kravene til beviser for reinkarnation, vil det eksistere i fremtiden. Vi stræber alle blot efter Guds lys, uden tyngde og uden anstrengelse, men gennem arbejde. Vi er ikke "tilfældigt" her og nu. Der er ingen tilfældighed. Stjernerne lærer os, at nu begynder Helligåndens tidsalder. For alle og enhver. Kun kærlighed, nåde og barmhjertighed gælder fra evighed til evighed. Vi er blinde, selv om vi kunne se.

Image

3. Selvprogrammerende meditation

Jeg søger tilflugt hos alle buddhaer og bodhisattvaer og tilbyder dem min fred. Jeg vælger kærlige og fredelige tanker og kan således opfatte et kærligt og fredeligt miljø. Tilgivelse er nøglen til lykke. Den højeste sandhed er kærlighed, og den højeste visdom er den fred, der ligger i den. Fred og kærlighed bør fylde alle følende væsener og bringe os i harmoni med os selv. Jeg går lysets vej og bekymrer mig ikke om mig selv, selv når alt liv lider. Der er ingen negativitet, kun balance. Jeg går den midterste vej og går den ædle ottefoldige vej. Selvets harmoni lader mig opfatte højere dimensioner. Jeg transformerer mig selv ved at tænke, føle og være fred og kærlighed. Mit højere selv guider mig og fører mig til lyset. Jeg angrer mine tanker og handlinger, som blev skabt i mig gennem uvidenhed. Jeg følger sandhedens vej og bekender mig. Selvovervindelse og fred er ét. Vildfarelse opstår gennem uvidenhed om sandheden og overvindes gennem kærlighed. Jeg er.

Image

4.

Buddha Gautama Siddharta Shakyamuni lærer, at et rigtigt synspunkt dannes af en andens stemme og ens egen refleksion. Det er altså muligt at ændre sin bevidsthed, og derfor bør vi tage fat på dette. Den, der ønsker at opleve kærlighed og fred, bør vide, at det er ens egen måde at se på tingene på, ens eget synspunkt, der gør det muligt at opfatte verden fredeligt. Det betyder ikke, at man ikke opfatter eller benægter krigslignende konflikter, miljøforurening eller andre lidelser, men hvis man ændrer sit perspektiv på dette, ændres opfattelsen også. Et højere syn på tingene kan opnås gennem kontemplationsøvelser, som indebærer en koncentration på ens eget selv. At overvinde ego-illusionen - ved at indse, at livet betyder forandring, og at vi alle er i en konstant tilstand af forandring - er udgangspunktet for meditation. Det erkendende selv kan således overvinde sig selv ved at forstå, at vi er skabt af forandring og er underlagt processer, der forårsager denne forandring. Årsagen til lidelse, lærer den Sublimme, er tørst - ønsket om at leve. Det udløser en række processer, der får alle følende væsener til at opleve lidelse. Kun en tredjedel af lidelsen i universet er nødvendig for at opretholde det, to tredjedele er selvforskyldt. En sindmonade, der opstår og dør i varierende proportioner (og dermed er underlagt forandring) kan beskrives med formlen om at opstå i afhængighed (pratitya-samutpada, Skrt.). Denne formel fra det kausale nexus er udtrykt i sin mest kortfattede form: Gennem (1) uvidenhed som forudsætning, (2) opstår drivkræfter, gennem drivkræfter (3) en bevidsthed, gennem en bevidsthed (4) en åndelig-kropslig individualitet, gennem en individualitet (5) de seks sanser, gennem de seks sanser (6) berøring, gennem berøring (7) fornemmelse, gennem fornemmelse (8) tørst, gennem tørst (9) begær efter livet, gennem begær efter livet (10) karmisk tilblivelse, gennem tilblivelse (11) genfødsel, gennem genfødsel (12) aldring, døden, sorg, sorg, klagesang, lidelse, sorg og fortvivlelse [de to sidste afsnit ud: Prof. Helmuth von Glasenapp, "De fem verdensreligioner", Bertelsmann, Eugen Diederichs Verlag, 1963, 1991]

Må vi reflektere og meditere over det.

Image
Image
Image
Image

We are not human beings having a spiritual experience - we are spiritual beings having a human experience.
So, I've decided to take my work back on the ground, to stop you falling into the wrong hands.
Life is a videogame. Reality is a playground. It's all about experience and self-expression.
ZEN is: JOYFULLY walking on a never-ending path that doesn't exist.
They tried to bury us. What they didn't know - we were seeds.
In the descent from Heaven, the feather learns to fly.
Ideally, we get humble when we travel the Cosmos.
After school is over, you are playing in the park.
Although, life is limited - Creation is limitless.
Fuck you Orion, Zetas and your evil allies.
Seeing is believing. I do. *I shape*.
'EARTH' without 'ART' is just 'EH'.
Best viewed with *eyes closed*.
Space. It's The final Frontier.
Real eyes realize real lies.
Creator and Creation.
We are ONE.
I AM.

Image
Image
Image

Image
Image

brahbata.space

Image

Locked