Teacher

Järviä ja metsiä niin kauas kuin silmä kantaa. Tervetuloa ihmemaahan.
Locked
User avatar
brahbata
Site Admin
Posts: 3415
Joined: Fri Jan 24, 2020 4:20 am
Location: HombergOhm - Germany
Contact:

Teacher

Post by brahbata » Fri Oct 15, 2021 4:40 pm

Image

Teacher

Kaikki ilmiöt ovat opetusta varten. Kaikki olennot ovat opettajiamme. Ymmärrämme itseämme ehkä parhaiten, kun pidämme kaikkia vaikutelmia, jotka lähestyvät sisintä minäämme, mahdollisuutena oppia. Tässä tiedon etsinnässä asenteemme kohtaamiimme vaikutelmiin on ratkaiseva. Puu voi olla vain puu Yhdelle, kun taas etsijä voi nähdä sen tietämättömyydestä syntyneenä olentona, kuten me itse, ja sitten seurata ja TOTEUTTAA impulssin kasvaa ja menestyä. Tunnistamme ja itsereflektoimme luultavasti helpoimmin silloinkin, kun ymmärrämme ajattelumme, tuntemuksemme ja toimintamme reaktioina aistihavaintoihin. Näin syy ja seuraus vaihtuvat KOKEMUKSESSA ja joudumme siihen arvokkaaseen ja hyödylliseen asemaan, että tulemme tietoisiksi kaiken Olemassaolon determinoituneisuudesta. Jokainen polullamme kohtaamamme tunteva olento on hyödyllinen kypsymisemme kannalta eikä sitä koskaan lähetetä "sattumalta".

Image

On vain katsojan silmästä kiinni, olemmeko nopeita ja huolimattomia kohtaamisissamme vai haluammeko ymmärtää jokaisen kokemuksen taustalla olevan metafyysisen merkityksen. Kokemukseni mukaan tämä tapahtuu pääasiassa sillä menetelmällä, että me - suorassa kosketuksessa ja kokemuksessa "sinuun" - pohdimme sisimpiä tunteitamme ja ajatuksiamme tunnistaaksemme kokemamme opetuksen ja opetuksen luonteen. Vain pelkomme siitä, ettei meitä rakasteta omasta puolestamme, tekee meistä epäluuloisia ja ylimielisiä. Seuraamme väärän egon motiivia uskomalla, että voimme aistia rakkauden itseilmaisun ja älyllisellä tasolla tapahtuvan vastakkainasettelun kautta. TODELLINEN rakkaus ja TODELLINEN tunnistaminen tapahtuvat kuitenkin sydämessä, ja siksi olemuksemme motiivit voivat tulla myös sieltä.
Kerjäläinen tienvarressa saattaa olla vain varomattomalle kerjäläinen, jolla on takanaan yksilöllinen historia ja joka kantaa mukanaan historiaa, joka on tehnyt hänen kohtalostaan sen, mitä hän nyt "on". Toisaalta tarkkaavainen ihminen voi pohtia ihmiselämän ääretöntä monimuotoisuutta; hän voi olla kiitollinen siitä, että tuo kerjäläinen muistuttaa häntä rehellisen ja vilpittömän myötätunnon tarpeesta; hän voi tunnistaa oman - parhaimmillaankin aineellisesti turvatun - asemansa arvokkuuden elämässään; hän voi myös nähdä yhteenkuuluvuuden tuon kerjäläisen kanssa, joka kaipaa rakkautta ja onnea yhtä paljon kuin hänkin. Ja lopuksi hänen oivalluksensa voidaan muuttaa teoiksi - tarjoamalla almuja kerjäläiselle. Ratkaisevaa oman moraalisen kypsyyden ja henkilökohtaisen kehityksen tunnistamisessa on meditaatio, jota on harjoitettava ja harjoitettava jatkuvasti. Meditaatio ymmärretään myös "mietiskelyksi", ja mielestäni tämä termi kuvaa kattavasti sitä, mikä tuntuu olevan tärkeää mietiskelevässä mielentilassa. Se, joka "uppoutuu", kuuntelee sisäistä ääntään ja mietiskelee hiljaa sisäistä kokemustaan samalla, kun on alttiina aistiensa ärsykkeille. Tällä tavoin harjoittaja tulee nopeasti tietoiseksi kaiken elämän yhteenkuuluvuudesta ja tunnistaa itsensä erottamattomasti yhteydessä kaikkeen, mitä on. Jumalan "kokeminen" tapahtuu AINA Nyt-hetkessä eli kaikessa jokapäiväisessä elämässämme. Keskittyminen nykyhetkeen voi viisaasti sisältää jatkuvan, sisäisen kysymyksen: "MIKSI koen tämän tai tuon juuri nyt?". MITÄ kokemukseni saattaa merkitä minulle juuri nyt? MITEN tunnistan tuon kokemuksen merkityksen? KUKA minä olen?"

Image

Kokemukseni mukaan elämän näkeminen opetuksena ei ole vain hyödyllistä rauhalliselle ja tasapainoiselle mielelle, vaan se johtaa pikemminkin sydämen tyyneyteen ja rauhaan. Jännitykset koetaan tilapäisiksi impulsseiksi, jotka täyttävät - jollain tavalla - tarkoituksensa, vaikka tämä tarkoitus olisikin meille aluksi useimmiten suljettu. Myönnettäköön: tunnistaminen nyt-hetkessä on joskus vaikea toteuttaa. Tästä syystä todelliselle harjoittajalle on äärimmäisen tärkeää vetäytyä rauhalliseen ja kotoiseen paikkaan säännölliseen meditaatioon. Meditaatiossa voidaan noudattaa monenlaisia menetelmiä; itse käytän merkittäviä hetkiä menneiden kokemusteni pohtimiseen. Tällä tavoin tunnistan usein jälkikäteen tehdyn kokemuksen mahdollisen merkityksen, joka aluksi - suorassa kokemuksessa - jäi minulle suljetuksi. Oman kokemukseni jatkuva "tutkiminen" ja omien motivaatioideni ja niistä johtuvien tekojen jatkuva kyseenalaistaminen johtaa suoraan ja välittömästi tyytyväisyyteen.Tunnistaminen tapahtuu, kun kuuntelemme sydäntämme ja epäluottamuksellisesti testaamme mielen sekaannuksia rauhallisin mielin. Tätä kautta kypsymme mestaruuteen ja kehitämme mittaamattoman hyödyllisen nöyryyden hyveen. Ymmärtäkäämme siis kaikki kokemuksemme ja kohtaamisemme keinona päästä päämäärään, tuntea itsemme - ymmärtämällä kaikki, mitä meissä ja ympärillämme tapahtuu, jatkuvana opetuksena.

"Minä itse olen saavuttanut valaistumisen - kenen oppilaaksi minun pitäisi kutsua itseäni? Minä itse olen verraton opettaja."

Image
Image
Image

We are not human beings having a spiritual experience - we are spiritual beings having a human experience.
So, I've decided to take my work back on the ground, to stop you falling into the wrong hands.
Life is a videogame. Reality is a playground. It's all about experience and self-expression.
ZEN is: JOYFULLY walking on a never-ending path that doesn't exist.
They tried to bury us. What they didn't know - we were seeds.
In the descent from Heaven, the feather learns to fly.
Ideally, we get humble when we travel the Cosmos.
After school is over, you are playing in the park.
Although, life is limited - Creation is limitless.
Fuck you Orion, Zetas and your evil allies.
Seeing is believing. I do. *I shape*.
'EARTH' without 'ART' is just 'EH'.
Best viewed with *eyes closed*.
Space. It's The final Frontier.
Real eyes realize real lies.
Creator and Creation.
We are ONE.
I AM.

Image
Image
Image

Image
Image

brahbata.space

Image

Locked