Diverse - Dröm 1

Solen skiner vänligt och jämlikt på alvernas land.
Locked
User avatar
brahbata
Site Admin
Posts: 3415
Joined: Fri Jan 24, 2020 4:20 am
Location: HombergOhm - Germany
Contact:

Diverse - Dröm 1

Post by brahbata » Sun Jun 27, 2021 3:48 pm

ImageImage



Dröm 1

1.


Det är natt, inte långt in i framtiden. Jag befinner mig i ett rektangulärt, fönsterlöst rum som är ungefär fem gånger åtta meter stort. Bortsett från tre käppfåtöljer täckta med brun klädsel och ett litet bord bredvid fåtöljerna är rummet omöblerat. Möblerna står inte centralt utan i ett hörn på rummets långsida. I rummet står min bror, min mamma, hennes pojkvän och två främmande män ungefär tre meter från mig. Jag sitter i en av fåtöljerna med ansiktet mot rummets mitt - mittemot mig sitter en cirka 25-årig kvinna med lugna ögon och långt mörkt hår. Vi väntar och jag inser att rummet är ett väntrum. Jag känner mig allvarlig och lugn.

Kvinnan mitt emot mig talar till mig. Hon säger att vår resa snart börjar och att jag ska göra mig redo. Jag känner igen henne som en plejadier. Jag ser henne djupt i ögonen och vi vet båda vad den andra tänker och vart resan är på väg.

Rummet är fyllt av kristallint, iriserande ljus som dansar och flödar på väggarna. Det gnistrar i alla färger - som juveler. Ljuset kommer genom en öppning till vänster om mig, genom vilken jag inte kan se utåt eftersom öppningen är parallell med mig. Ljuset känns kallt, men samtidigt är det varmt, på något sätt vårlikt, skimrande. Jag inser att de är reflektioner från ett ljusskepp som har landat utanför och väntar.

Min bror tittar på mig med en blandning av igenkännande, tvivel, allvar och rädsla och frågar: "Vad är det för bil vi kör?" I hans röst ligger erkännandet av det svar han redan har gett sig själv. Jag ler mot honom och säger lugnt: "Det här är ingen bil, käre Jens". Min bror känner sig bekräftad i sitt igenkännande antagande och sänker huvudet - synbart nervös, allvarlig och upphetsad - meditativt igenkännande och eftertänksamt kännande.

Kvinnan mitt emot mig ser mig i ögonen och låter mig veta att det snart är dags. Jag känner hennes tankar. Jag ber henne följa med min familj först, eftersom jag fortfarande vill ta farväl av jorden i meditation och bön. Jag vet att resan dit och tillbaka - tills hon hämtar mig - tar en halvtimme.

Det är natt, inte långt in i framtiden. Jag befinner mig i ett rektangulärt, fönsterlöst rum som är ungefär fem gånger åtta meter stort. Bortsett från tre käppfåtöljer med brun klädsel och ett litet bord bredvid fåtöljerna är rummet omöblerat. Möblerna står inte centralt utan i ett hörn på rummets långsida. I rummet står min bror, min mamma, hennes pojkvän och två främmande män ungefär tre meter från mig. Jag sitter i en av fåtöljerna med ansiktet mot rummets mitt - mittemot mig sitter en cirka 25-årig kvinna med lugna ögon och långt mörkt hår. Vi väntar och jag inser att rummet är ett väntrum. Jag känner mig allvarlig och lugn.Kvinnan mitt emot mig talar till mig. Hon säger att vår resa snart börjar och att jag ska göra mig redo. Jag känner igen henne som en plejadier. Jag ser henne djupt i ögonen och vi vet båda vad den andra tänker och vart resan är på väg.Rummet är fyllt av kristallint, iriserande ljus som dansar och flödar på väggarna. Det gnistrar i alla färger - som juveler. Ljuset kommer genom en öppning till vänster om mig, genom vilken jag inte kan se utåt eftersom öppningen är parallell med mig. Ljuset känns kallt, men samtidigt är det varmt, på något sätt vårlikt, skimrande. Jag inser att de är reflektioner från ett ljusskepp som har landat utanför och väntar.Min bror tittar på mig med en blandning av igenkännande, tvivel, allvar och rädsla och frågar: "Vad är det för bil vi kör?" I hans röst ligger erkännandet av det svar han redan har gett sig själv. Jag ler mot honom och säger lugnt: "Det här är ingen bil, käre Jens". Min bror känner sig bekräftad i sitt igenkännande antagande och sänker huvudet - synbart nervös, allvarlig och upphetsad - meditativt igenkännande och eftertänksamt kännande.Kvinnan mitt emot mig ser mig i ögonen och låter mig veta att det snart är dags. Jag känner hennes tankar. Jag ber henne följa med min familj först, eftersom jag fortfarande vill ta farväl av jorden i meditation och bön. Jag vet att resan dit och tillbaka - tills hon hämtar mig - tar en halvtimme.Min familj lämnar rummet tillsammans med de två männen och kvinnan och de går ombord på ljusskeppet. Jag ber och mediterar. Jag vet att jag efter en tid kommer att återvända till jorden. Jag omfamnar och älskar jorden med min ande och i mitt hjärta och tackar henne. Jag vaknar upp.

2.

Jag befinner mig på bottenvåningen i ett runt torn med ungefär fem våningar. Rummet har en diameter på ungefär sex meter. Det finns fönsterslitsar som liknar slingor. Rummet är omöblerat och väggarna är gjorda av vitgrå betong. Det finns inga bilder på väggarna. Jag är ensam på den här våningen. Det är strax före skymningen.

Jag vet att invasionen är nära förestående. I byggnaden - som det finns många av - är några människor samlade på de övre våningarna. Vi väntar på evakueringen.

Jag lossar mitt hårband och håret faller över mina axlar. Jag bär en vit kappa - som liknar en lång toga. Jag går upp en våning och ser vakter och människor i samma kläder som jag bär. Människorna här är rädda och jag känner hjälplöshet och igenkänning inom mig.
Vi bildar en cirkel och knäböjer. Vi ber.

Jag befinner mig på bottenvåningen i ett runt torn med ungefär fem våningar. Rummet har en diameter på ungefär sex meter. Det finns fönsterslitsar som liknar slingor. Rummet är omöblerat och väggarna är gjorda av vitgrå betong. Det finns inga bilder på väggarna. Jag är ensam på den här våningen. Det är strax före skymningen.Jag vet att invasionen är nära förestående. I byggnaden - som det finns många av - är några människor samlade på de övre våningarna. Vi väntar på evakueringen.Jag lossar mitt hårband och håret faller över mina axlar. Jag bär en vit kappa - som liknar en lång toga. Jag går upp en våning och ser vakter och människor i samma kläder som jag bär. Människorna här är rädda och jag känner hjälplöshet och igenkänning inom mig.Vi bildar en cirkel och knäböjer. Vi ber.Plötsligt befinner jag mig på byggnadens tak. Jag ser talrika rymdskepp och män i svarta stridskläder som "stormar" vårt torn. Jag känner spänning och igenkänning överallt. Jorden och dess varelser har slutat sova. Jag ber. Jag vaknar.

ImageImage
Image
Image

We are not human beings having a spiritual experience - we are spiritual beings having a human experience.
So, I've decided to take my work back on the ground, to stop you falling into the wrong hands.
Life is a videogame. Reality is a playground. It's all about experience and self-expression.
ZEN is: JOYFULLY walking on a never-ending path that doesn't exist.
They tried to bury us. What they didn't know - we were seeds.
In the descent from Heaven, the feather learns to fly.
Ideally, we get humble when we travel the Cosmos.
After school is over, you are playing in the park.
Although, life is limited - Creation is limitless.
Fuck you Orion, Zetas and your evil allies.
Seeing is believing. I do. *I shape*.
'EARTH' without 'ART' is just 'EH'.
Best viewed with *eyes closed*.
Space. It's The final Frontier.
Real eyes realize real lies.
Creator and Creation.
We are ONE.
I AM.

Image
Image
Image

Image
Image

brahbata.space

Image

Locked