Medvetenhet – Vägar

Solen skiner vänligt och jämlikt på alvernas land.
Locked
User avatar
brahbata
Site Admin
Posts: 3415
Joined: Fri Jan 24, 2020 4:20 am
Location: HombergOhm - Germany
Contact:

Medvetenhet – Vägar

Post by brahbata » Sun Sep 05, 2021 10:29 am

Image
Image


Vägar

Det är mina egna begränsningar som gör att jag ser saker och ting på det sätt som min sanning säger mig. Och därför är de sanna för mig. En annan kan erkänna en annan sanning än vad jag gör - detta innebär för mig att tillåta honom hans sätt, eftersom erkännandet alltid sker på ett individuellt annorlunda sätt.

Image

Vår syn på världen bygger på våra erfarenheter, som vi har upplevt och känt i vårt individuella väsen. Sanningen är målet och vi är inte gnälliga när vi väljer medel för att närma oss detta mål. Vi trollar alla genom livet och erkänner våra vägar som de (kanske?) enda möjliga, eftersom det ibland bara är vi själva som kan förklara våra tankar, ord och handlingar.

Ibland är det inte lätt att förklara för andra våra motiv och de slutsatser vi drar av dem; ofta slutar våra ansträngningar i ett utbyte av slag. Enligt min erfarenhet är det bästa sättet att undvika detta dilemma att fokusera på ditt verkliga mål. Detta minne för oss, som har fått liv och blivit kött, representerar den gudomliga freden.

Det praktiska sättet att omsätta vår strävan efter sanning i praktiken på ett sätt som är fördelaktigt för oss är tolerans. Tolerans innefattar inte motivet för den likgiltighet som har ett resignerat ursprung. Tolerans innebär snarare för mig att undersöka en annan varelses motiv och beslut för att se om jag kan dra nytta av att erkänna den andre. På detta sätt undviker man blint följande, liksom själviskt insisterande på sin egen ståndpunkt.

Vi lever alla i ljuset och alla våra varelser består av det.

Med ursprung i en av våra två grundläggande motivationer när vi upplever vårt väsen (kärlek och rädsla) formas vägen framför oss. Varje dag. I varje ögonblick av vår varelse. Vi upplever oss själva som föränderliga varelser och detta faktum får oss att tvivla och tveka. Detta resulterar i sin tur i osäkerheten om vårt väsen, vilket får oss att för andra framstå som dömande, försiktiga eller till och med avvisande.

Image

I erkännandet av vår ofullständighet på våra vägar ligger den visdom som för oss närmare ljuset. För den siste ska bli den förste, och det är bara en förmodad brist som får oss att uppleva vår sanna natur. När vi älskar villkorslöst är vi likgiltiga inför huruvida en allvarlig sjukdom kan vanställa den älskades kropp. Det är i minnet av kärlekens kraft som bor i oss alla som vi upplever vårt helande. Ett uttryck för detta är förlåtelse. Våra dispyter bygger därför på vårt ofullständiga erkännande och är - trots viss otur - kraftfulla vägvisare på vår väg till frälsning.

I erkännandet av vår ofullständighet på våra vägar ligger den visdom som för oss närmare ljuset. För den siste skall bli den förste, och det är endast en förmodad brist som får oss att uppleva vår sanna natur. När vi älskar villkorslöst är vi likgiltiga inför om en allvarlig sjukdom kan vanställa den älskade människans kropp. Det är i minnet av kärlekens kraft som bor i oss alla som vi upplever vårt helande. Ett uttryck för detta är förlåtelse. Våra dispyter bygger därför på vårt ofullständiga erkännande och är - trots viss otur - kraftfulla vägvisare på vår väg till frälsning.Ändå är det sant:

"Den rätta åsikten föds ur en annans röst och ens egen reflektion. "
Gautama Buddha

"Små barn - jag älskar er!"
Friedrich Nietzsche



Image
Image
Image
Image

We are not human beings having a spiritual experience - we are spiritual beings having a human experience.
So, I've decided to take my work back on the ground, to stop you falling into the wrong hands.
Life is a videogame. Reality is a playground. It's all about experience and self-expression.
ZEN is: JOYFULLY walking on a never-ending path that doesn't exist.
They tried to bury us. What they didn't know - we were seeds.
In the descent from Heaven, the feather learns to fly.
Ideally, we get humble when we travel the Cosmos.
After school is over, you are playing in the park.
Although, life is limited - Creation is limitless.
Fuck you Orion, Zetas and your evil allies.
Seeing is believing. I do. *I shape*.
'EARTH' without 'ART' is just 'EH'.
Best viewed with *eyes closed*.
Space. It's The final Frontier.
Real eyes realize real lies.
Creator and Creation.
We are ONE.
I AM.

Image
Image
Image

Image
Image

brahbata.space

Image

Locked