Kännedom – Meditation

Solen skiner vänligt och jämlikt på alvernas land.
Locked
User avatar
brahbata
Site Admin
Posts: 3415
Joined: Fri Jan 24, 2020 4:20 am
Location: HombergOhm - Germany
Contact:

Kännedom – Meditation

Post by brahbata » Mon Jul 19, 2021 9:47 pm

Image
Image


Meditation

1.


Världen är inte som den förklaras för dig

Den är mycket vackrare.

Sedan urminnes tider har våra systrar och bröder från universum följt vår utveckling och hjälpt mänskligheten på jorden.

Nu har Gud beslutat att väcka mänskligheten för att klargöra för oss vårt ansvar för skapelsen.

I framtiden kommer det inte längre att finnas några nationer, Gud får oss att inse att vi alla är barn av en enda jord.

Gud ger hela världen kärlek, fred, frihet och sanning.

Image

2.

Låt oss inte tro vad vi förväntas tro, utan låt oss tro vad vi personligen och själva upplever. Främmande erfarenheter - om vi erkänner dem som vår sanning - berövar oss vår egen personlighet (även om egot är en illusion och inte av bestående karaktär) och gör oss beroende. Gud vill inte se oss i slaveri utan fria. Vi bör inte vara öppna för lögnen att det finns ett helvete där vi straffas för våra handlingar. De som vill få oss att tro att det finns ett helvete vet inte eller vill binda vår ande och hålla oss beroende. Det finns inget helvete. Gud älskar och ÄR i allting, därför också i oss. "Straff" - vare sig den är bra eller dålig - uppstår endast genom den karmiska lagen, lagen om tillblivelse, om orsak och verkan. Vi "gottgör" våra dåliga gärningar i framtida liv och goda gärningar belönas. Detta är inte ett straff utan en inlärningsprocess. Det är ALDRIG för sent att ångra sig. Reinkarnation är en del av det eviga livet. Eftersom kosmos känner till kraven på bevis för reinkarnation kommer det att finnas i framtiden. Vi strävar alla helt enkelt efter Guds ljus, utan tyngd och utan ansträngning, men genom arbete. Vi är inte "av en slump" här och nu. Det finns ingen tillfällighet. Stjärnorna lär oss att nu börjar den heliga andens tidsålder. För alla och envar. Endast kärlek, nåd och barmhärtighet gäller från evighet till evighet. Vi är blinda fastän vi skulle kunna se.

Image

3. Självprogrammerande meditation

Jag söker tillflykt hos alla Buddhor och Bodhisattvor och erbjuder dem min frid. Jag väljer kärleksfulla och fredliga tankar och kan på så sätt uppfatta en kärleksfull och fredlig miljö. Förlåtelse är nyckeln till lycka. Den högsta sanningen är kärlek och den högsta visdomen är den fred som är inneboende i den. Fred och kärlek bör fylla alla kännande varelser och föra oss i harmoni med oss själva. Jag vandrar på ljusets väg och besvärar inte mig själv, även när allt liv lider. Det finns ingen negativitet, bara balans. Jag vandrar på medelvägen och går den ädla åttafaldiga vägen. Självets harmoni låter mig uppfatta högre dimensioner. Jag förvandlar mig själv genom att tänka, känna och vara fred och kärlek. Mitt högre jag vägleder mig och leder mig till ljuset. Jag ångrar mina tankar och handlingar som skapades i mig genom okunnighet. Jag följer sanningens väg och bekänner. Självförverkligande och fred är ett. Illusion uppstår genom okunnighet om sanningen och övervinns genom kärlek. Jag är.

Image

4.

Buddha Gautama Siddharta Shakyamuni lär att en rätt uppfattning bildas av en annans röst och ens egen reflektion. Det är alltså möjligt att ändra sitt medvetande och det är därför vi bör ta itu med detta. Den som vill uppleva kärlek och fred bör veta att det är ens eget sätt att se på saker och ting, ens egen synvinkel, som gör att man kan uppfatta världen på ett fredligt sätt. Det betyder inte att man inte uppfattar eller förnekar krigiska konflikter, miljöförstöring eller annat lidande, men om man ändrar sitt perspektiv på detta förändras också uppfattningen. En högre syn på saker och ting kan uppnås genom kontemplationsövningar, som innebär en koncentration på det egna jaget. Att övervinna ego-illusionen - genom att inse att livet innebär förändring och att vi alla befinner oss i ett ständigt tillstånd av förändring - är utgångspunkten för meditation. Det igenkännande jaget kan alltså övervinna sig självt genom att förstå att vi är gjorda av förändring och är föremål för processer som orsakar denna förändring. Orsaken till lidande, lär den Sublime, är törst - önskan att leva. Den utlöser en rad processer som gör att alla kännande varelser upplever lidande. Endast en tredjedel av lidandet i universum är nödvändigt för att upprätthålla det, två tredjedelar är självförvållade. En sinnesmonad, som uppstår och dör i varierande proportioner (och därmed är föremål för förändring) kan beskrivas med formeln om att uppstå i beroende (pratitya-samutpada, Skrt.). Denna formel från det kausala nexuset uttrycks i sin mest kortfattade form: Genom (1) okunnighet som förutsättning uppstår (2) drivkrafter, genom drivkrafter (3) ett medvetande, genom ett medvetande (4) en andligt-kroppslig individualitet, genom en individualitet (5) de sex sinnena, genom de sex sinnena (6) beröring, genom beröring (7) förnimmelse, genom förnimmelse (8) törst, genom törst (9) livslängtan, genom livslängtan (10) karmiskt tillblivande, genom tillblivande (11) återfödelse, genom återfödelse (12) åldrande, döende, sorg, klagan, lidande, sorg och förtvivlan [de två sista styckena utelämnas]: Prof. Helmuth von Glasenapp, "De fem världsreligionerna", Bertelsmann, Eugen Diederichs Verlag, 1963, 1991]

Må vi reflektera och meditera över det.

Image
Image
Image
Image

We are not human beings having a spiritual experience - we are spiritual beings having a human experience.
So, I've decided to take my work back on the ground, to stop you falling into the wrong hands.
Life is a videogame. Reality is a playground. It's all about experience and self-expression.
ZEN is: JOYFULLY walking on a never-ending path that doesn't exist.
They tried to bury us. What they didn't know - we were seeds.
In the descent from Heaven, the feather learns to fly.
Ideally, we get humble when we travel the Cosmos.
After school is over, you are playing in the park.
Although, life is limited - Creation is limitless.
Fuck you Orion, Zetas and your evil allies.
Seeing is believing. I do. *I shape*.
'EARTH' without 'ART' is just 'EH'.
Best viewed with *eyes closed*.
Space. It's The final Frontier.
Real eyes realize real lies.
Creator and Creation.
We are ONE.
I AM.

Image
Image
Image

Image
Image

brahbata.space

Image

Locked