EarthWatch – Detection

Solen skiner vänligt och jämlikt på alvernas land.
Locked
User avatar
brahbata
Site Admin
Posts: 3415
Joined: Fri Jan 24, 2020 4:20 am
Location: HombergOhm - Germany
Contact:

EarthWatch – Detection

Post by brahbata » Thu Jul 15, 2021 9:14 am

Image
Image


Detection

Jag tillbringade stora delar av min ungdom med att leta på himlen efter okända flygande objekt. Jag tittade alltid upp och hoppades att få se dem vars existens jag kände i mitt hjärta och vars verklighet jag försökte förstå intellektuellt. Därmed pendlade jag mellan faser av intuitivt erkännande och mentalt tvivel. Men alla mina år av att titta uppåt belönade mig inte på det sätt som jag hade hoppats.

I dag - efter att ha utforskat mitt sinne, mitt väsen och mitt medvetande under en längre tid - har en mer lovande strategi börjat växa fram för mig.

Image

Med utgångspunkt i tanken att vi alla är bestämda (och att denna förutbestämning av allt vårt undermedvetna är tydlig) verkar "träning" av medvetandet för mig vara det grundläggande villkoret för att framgångsrikt kunna se utomjordiska eller interdimensionella flygande föremål och deras passagerare.


Det är viktigt att konditionera vårt sinne att typ, ett kommande möte antas vara säkert. Så här är en viss "naivitet" fördelaktig, eftersom den låter oss övervinna intellektuella, inlärda tvivel. Vi uppfattar vår värld genom individuella ögon och den information vi får är censurerad av vårt medvetande. Våra idéer bestämmer vår uppfattning och därför kan vi börja med orsaken.

"Objektivitet" som sådan verkar för mig inte existera. Majoritetens uppfattning inom en tid ger oss en "giltig" världsbild och denna modell utgör alltid endast ett försök att beskriva och förstå verkligheten. Det handlar alltså i första hand om att söka kunskap och "sanning" inom sig själv och därmed hålla sig borta från postulerade sanningar.

När detta steg väl har tagits i hjärtat kommer det - förr eller senare - också att nå vårt sinne. Och detta sinne kan då öppna sig för översinnliga och översinnliga fenomen. Den förmodade naiviteten ger - i denna form av medvetandegörande (självkonditionering) - upphov till en ovärderlig fördel.

Om vårt sinne är öppet för denna världs underverk är det bara ett litet steg tills det omvandlas till kognition.

Inlärning innebär att erkänna.

Så om vi vill möta utomjordiska varelser (nu, före den kollektiva förändringens tid) kan vi konfrontera vårt medvetande med denna verklighet och konditionera oss själva i varje ögonblick av vår existens. Om vi är vakna och vår idé om ett tidigt, omedelbart möte gör resten, så kommer enligt resonanslagen framgången inte att dröja. Det är dock alltid viktigt att tänka med ett "öppet" hjärta, dvs. att vara medveten om den universella och allomfattande och formande kärleken.

Så låt oss erkänna den inneboende kraften i vårt väsens självbestämmande och låt oss vara medvetna om vår mångdimensionalitet i varje ögonblick av vår erfarenhet. Tanken på att gå på en planet, på en gata som vimlar av utomjordingar, öppnar vårt medvetande (med konstant konditionering) för sanningarna i vår värld. Det är dock viktigt att inse att våra idéer är baserade på våra önskningar och drivkrafter och därför ibland kan de grumla vår omedelbara erfarenhet. "Perception" är en balansgång, men det betyder inte att det inte är värt att träna sitt eget sinne. Genom kritisk självreflektion får vi möjlighet att skilja önskningar och förhoppningar från den omedelbara uppfattningen. Detta sker genom kraften hos vårt eget hjärta, som svarar oss genom de känslor som åtföljer varje kognitiv tanke. Vi är alla mästare över vårt väsen och manifesterar våra verkligheter utifrån våra idéer och drivkrafter. Grunden för detta beteende är vår okunnighet, och om vi är ärligt villiga att ta ansvar för oss själva kommer universum att belöna oss.

Det finns universum, som sandkorn i havet - och alla är mångfaldigt befolkade. Kontakt före "officiell" kontakt etableras och är förmodligen mest givande när vi kan uppnå individuell mognad för oss själva. Vi får alla inte tvivla på det intelligenta livets universalitet (inklusive jordmänniskors befintliga kontakter med dem som kommer utifrån), bara för att vi personligen ännu inte haft en "medveten" erfarenhet. Vår medvetenhet kan ibland ligga i framtiden - och därför kan vi ta det första steget mot detta mål redan i dag.

Att förneka sanningen skulle vara att stänga sinnet. Respekt är en princip i universum och leder till ödmjukhet. Ingen respekt - ingen kunskap.

"Helig är verkligen Laktans, som förnekade jordens sfäriska form, helig är Augustinus, som medgav den sfäriska formen men förnekade antipoderna, helig är våra dagars ämbetsverk, som medger jordens litenhet men förnekar dess rörelse. Men heligare för mig är sanningen." John Kepler


ImageImage
Image
Image

We are not human beings having a spiritual experience - we are spiritual beings having a human experience.
So, I've decided to take my work back on the ground, to stop you falling into the wrong hands.
Life is a videogame. Reality is a playground. It's all about experience and self-expression.
ZEN is: JOYFULLY walking on a never-ending path that doesn't exist.
They tried to bury us. What they didn't know - we were seeds.
In the descent from Heaven, the feather learns to fly.
Ideally, we get humble when we travel the Cosmos.
After school is over, you are playing in the park.
Although, life is limited - Creation is limitless.
Fuck you Orion, Zetas and your evil allies.
Seeing is believing. I do. *I shape*.
'EARTH' without 'ART' is just 'EH'.
Best viewed with *eyes closed*.
Space. It's The final Frontier.
Real eyes realize real lies.
Creator and Creation.
We are ONE.
I AM.

Image
Image
Image

Image
Image

brahbata.space

Image

Locked