Diverse - Dream 3

Solen skiner vänligt och jämlikt på alvernas land.
Locked
User avatar
brahbata
Site Admin
Posts: 3415
Joined: Fri Jan 24, 2020 4:20 am
Location: HombergOhm - Germany
Contact:

Diverse - Dream 3

Post by brahbata » Tue Jun 29, 2021 7:46 pm

Image
Image


Dream 3

Jag åker skridskor med min familj på ett rullskridsko-disco. Färgade lampor glittrar överallt. Vi är på gott humör. Jag känner att något är på väg att hända.

Plötsligt befinner jag mig i Tibet. Jag befinner mig i ett rum i Potala-palatset. Min familj är där och många tibetanska munkar. En av munkarna går fram till mig och berättar att jag nu ska gifta mig. Jag bär en vit jacka som når upp till knäna och som är dekorerad med guldbroderier.

Jag följer ett bagage av munkar som vill leda mig till min framtida fru. Vi passerar genom två eller tre stora rum och sedan närmar jag mig en ung, blond tibetansk kvinna med en bubbelhuvudfrisyr. Hon ser vacker ut och verkar mycket andlig och mogen, allvarligt talat. Våra ögon möts och vi kan läsa varandras tankar. Hon tänker: "Men han är världslig..." och jag ser skamset och igenkännbart ner.Jag bestämmer mig för att jobba på min uppmärksamhet

Sedan är vi ute i det fria. Jag följer munkarna förbi en tribun där många människor sitter. En bekant till mig sitter där i rullstol - med en stor röd sombrero-turban på huvudet. Jag känner inte de andra. Jag får veta att jag är på väg att krönas till Dalai Lama och att mitt bröllop samtidigt är nära förestående. Jag är förvirrad och undrar om jag kan göra rättvisa åt dessa uppgifter.

Plötsligt fylls himlen över Lhasa av stridsflygplan. Jag tittar upp och ser enorma skvadroner som närmar sig hotfullt.

Jag sitter mittemot befälhavaren för alla plan. Befälhavaren är Helmut Kohl. Han säger till mig: "Jag kommer att hindra dig från att bli Dalai Lama och gifta dig!" Jag svarar honom att jag inte var rädd för honom och hur han skulle kunna göra det?

Kohl svarar att han hade läst på DJ Bobos hemsida att landningsbanan på Lhasas flygplats är omgiven av en enorm underjordisk ankarkedja. Och han skulle ta tag i denna kedja i ena änden med sina flygplan och sedan slita banan ur jorden och ta den med sig. Då skulle Lhasa vara avskuret från omvärlden och ingen skulle veta att jag var den nya Dalai Lama.

Jag åker skridskor med min familj på ett rullskridsko-disco. Färgade lampor glittrar överallt. Vi är på gott humör. Jag känner att något är på väg att hända.Plötsligt befinner jag mig i Tibet. Jag befinner mig i ett rum i Potala-palatset. Min familj är där och många tibetanska munkar. En av munkarna går fram till mig och berättar att jag nu ska gifta mig. Jag bär en vit jacka som når upp till knäna och som är dekorerad med guldbroderier.Jag följer ett bagage av munkar som vill leda mig till min framtida fru. Vi passerar genom två eller tre stora rum och sedan närmar jag mig en ung, blond tibetansk kvinna med en bubbelhuvudfrisyr. Hon ser vacker ut och verkar mycket andlig och mogen, allvarligt talat. Våra ögon möts och vi kan läsa varandras tankar. Hon tänker: "Men han är världslig..." och jag ser skamset och igenkännbart ner. Jag bestämmer mig för att arbeta på min uppmärksamhet.Sedan är vi ute i det fria. Jag följer munkarna förbi en tribun där många människor sitter. En bekant till mig sitter där i rullstol - med en stor röd sombrero-turban på huvudet. Jag känner inte de andra. Jag får veta att jag är på väg att krönas till Dalai Lama och att mitt bröllop samtidigt är nära förestående. Jag är förvirrad och undrar om jag kan göra rättvisa åt dessa uppgifter.Plötsligt fylls himlen över Lhasa av stridsflygplan. Jag tittar upp och ser enorma skvadroner som närmar sig hotfullt.Jag sitter mittemot befälhavaren för alla plan. Befälhavaren är Helmut Kohl. Han säger till mig: "Jag ska hindra dig från att bli Dalai Lama och gifta dig!" Jag svarar honom att jag inte är rädd för honom och hur han skulle kunna göra det?Kohl svarar att han hade läst på DJ Bobos hemsida att landningsbanan på Lhasas flygplats är omgiven av en enorm underjordisk ankarkedja. Och han skulle ta tag i denna kedja i ena änden med sina flygplan och sedan slita banan ur jorden och ta den med sig. Då skulle Lhasa vara avskuret från omvärlden och ingen skulle veta att jag var den nya Dalai Lama.Jag svarade honom med säker känsla och fast vilja att han inte skulle ha en chans. Jag vaknar upp.

Image
Image
Image
Image

We are not human beings having a spiritual experience - we are spiritual beings having a human experience.
So, I've decided to take my work back on the ground, to stop you falling into the wrong hands.
Life is a videogame. Reality is a playground. It's all about experience and self-expression.
ZEN is: JOYFULLY walking on a never-ending path that doesn't exist.
They tried to bury us. What they didn't know - we were seeds.
In the descent from Heaven, the feather learns to fly.
Ideally, we get humble when we travel the Cosmos.
After school is over, you are playing in the park.
Although, life is limited - Creation is limitless.
Fuck you Orion, Zetas and your evil allies.
Seeing is believing. I do. *I shape*.
'EARTH' without 'ART' is just 'EH'.
Best viewed with *eyes closed*.
Space. It's The final Frontier.
Real eyes realize real lies.
Creator and Creation.
We are ONE.
I AM.

Image
Image
Image

Image
Image

brahbata.space

Image

Locked