Meritförteckning.

Solen skiner vänligt och jämlikt på alvernas land.
Post Reply
brahbata
Site Admin

Meritförteckning.

Post by brahbata » Tue Nov 19, 2024 6:13 pm

Image

Mina varmaste hälsningar!

Jürgensen bad mig på den avslutande festivalen av WS 2019/20 (vinterterminen) om en kort (kårstudent) livsöversikt. Med tanke på att jag har för avsikt att leva till 140 år och att detta förmodligen kommer att bli fallet i samband med vår kommande evolutionära utveckling från sapiens sapiens till sapiens superior-tack HEAVENS-den här tidpunkten är kanske lite för tidigt . Så jag ska bara skriva vad som kommer ur min penna utan att påstå att jag är komplett. Ha kul.

Familje-och skolår

Jag älskar min familj. Alla av dem. De är mycket speciella människor med ett mildt hjärta och stor visdom utöver sin rikliga utbildning.

Som överläkare till hederssenator Thure von Uexküll, grundaren av psykosomatisk medicin, dekan, C4-professor, internist och klinisk kemist, kom min far upprepade gånger i kontakt och konflikt med ministerier, myndigheter, kontor och klinikförvaltningar. Han bar de många administrativa besluten med en hel del humor, för i hjärtat förblev han alltid den enkla järnvägsarbetarsonen från Rhön som älskade livets sanna värden.
Under sin tid i Ulm hade han många professionella kontakter med ministeriet för vetenskap och utbildning i Baden-Württemberg. Eftersom en man som han med ett visst socialt rykte togs på allvar, uppmärksammades även korrespondensen med detta departement, där han formellt ansökte om ”skrivbordsdjur av släktet musca domestica” till sitt kontor på Ulms universitetssjukhus. Musca domestica är det latinska namnet på husflugan och myndigheterna ansträngde sig mycket för att ge professorn ett vettigt svar. Korrespondensen om detta finns fortfarande någonstans på vinden i min mammas hus.

Ett annat avsnitt var när min far ansökte till universitetsförvaltningen om en omklädningsrumsspegel till sina labbdamer på universitetet, vilket först avslogs som en onödig kostnad. Han väntade tre veckor och lämnade sedan in en "mänsklig reflektor" under rubriken "medicinsk utrustning", som godkändes utan problem; trots allt kostade denna viktiga enhet bara några få mark.

Min far och hans kollegor Ahnefeld och Burri hade hyrt en damm för fiske i Swabian Alb, där de upprepade gånger stördes av surfare och simmare när de fiskade. De klarade sig genom att sätta en stor skylt på en flytande behållare i mitten av sjön: "Ulm University Experimentell Pond-Sim på egen risk!" Från och med då kunde de fiska i fred.

Precis som min far (L! Hasso-Guestphalia Marburg) tidigt imponerade på mig med sin underbara natur, sin altruism och sin stora kunskap, imponerade även andra män och kvinnor i min familj på mig. Framför allt min farfar Dr. med. Ludwig Walb (L! Merowingia Gießen zu Mainz), vars medicinska arbete var avgörande för att grunda matkombinationsrörelsen i Tyskland och Europa. Boken av honom och min mormor "The Hay'sche Separation=Kost" översattes till åtta språk och såldes i miljontals exemplar. Min mormors mormor, å sin sida, föddes i Ihring från Lich, vars öl några av oss njuter av än idag. På sin egen klinik här i Homberg praktiserade mina morföräldrar framgångsrikt sin medicinska och holistiska kunskap på långt över 100 000 patienter. Min farbror Dr med. På 1990-talet var Martin Noelke, även han från Homberg, den förste som vetenskapligt förklarade effekten av matkombination via insulinutsöndring (låga insulinnivåer främjar lipolys), vilket tidigare förklarats av den vetenskapligt ohållbara ”syra-basbalansen”. blev. Min farbror Dr med. Dieter Walb (L! Hasso-Guestphalia Marburg) skrev tillsammans med Kulmann "nephrologist's bibel" för det tyskspråkiga området, "Nephrology".
Andra familjemedlemmar på mammas och pappas sida arbetar också betydande inom undervisning, omvårdnad och forskning.

År av studier

Allt började när jag, efter att ha tagit examen från gymnasiet tillsammans, skrev in mig på den humanistiska internatskolan Institut Lucius i Echzell i Wetterau med min bror Rommel II i Gießen för att studera företagsekonomi. Min bror klarade själva Abituren som näst bäst i sin klass och jag följde på fjärde plats, vilket var mindre spännande än vad det från början kan tyckas med tanke på att det totala antalet elever i klassen var 23.

Innan jag studerade företagsekonomi ville jag faktiskt göra en bankutbildning på Deutsche Bank i Frankfurt och sökte dit. I slutet av 1980-talet var dock männen i kritränder så säkra på sig själva och sitt sociala rykte att de till en början inte ansåg det nödvändigt att åtminstone svara på min ansökan-även om den var negativ.

Jag insisterade. Några gånger, under några veckor. Jag hade för länge sedan uteslutit ett positivt beslut eftersom den officiella ansökan var dödlinje hade nu gått, men jag ville inte göra det så lätt för dig. Jag hade trott att ett svar åtminstone skulle vara artigt och eftersom mitt stjärntecken är Stenbocken använder jag mina horn.

Efter diverse korrespondens där banken föreslog att jag skulle söka till en annan bank i min hemstad, men jag ville fortsätta till de två "debet-och kredittornen" i huvudstaden Main, fick jag äntligen ett brev från personalavdelningen Jag fick veta att det fanns 1040 sökande till en lärlingsplats.
Jag svarade bara kort med en mening: "Dear Sir or Madam, 1040 kan vara bra-jag är bättre. Med vänlig hälsning".
Som jag förväntade mig hände ingenting på två veckor. Sedan landade ett krämfärgat, handgjort pappersbrev från Deutsche Banks högsta personalchef med hans handskrivna bläcksignatur i min brevlåda, som bjöd in mig till en personlig intervju på hans högsta kontor baserat på min "ovanliga ansökan".

Eftersom jag under tiden hade ansökt till ZVS om en plats för att studera företagsekonomi i Gießen, svarade jag bara kort, tackade för inbjudan och sa på ett vänligt och kortfattat sätt att jag nu tänkte gå med i deras institut på styrelsenivå. Hällning kan komma.

Med anledning av min inskrivning i vår kära alma mater träffade jag Sander II på nedervåningen, som talade med mig på den näst högsta avsatsen, gratulerade mig till min inskrivning och frågade mig om jag någonsin hört talas om kopplingar. Jag tvekade eftersom jag inte var riktigt informerad, trots att min far, farfar och farbror var från landet (Merowingia Gießen zu Mainz och Hasso-Guestphalia Marburg) och jag hade även två farbröder i storfamiljen som var Giessen Hessians.

Sander bokstavligen slickade sig om läpparna, tog ner min adress och lovade att höra av sig. Då hade jag ingen aning om vart resan skulle ta mig.

Tre eller fyra veckor gick, under den här tiden fick jag olika inbjudningar, som jag först ignorerade eftersom jag var mer intresserad av min unga kärlek till min flickvän. Men jag avbröt den vänliga inbjudan till lökkaka och Federweißer via telefon och hade Lilla X i telefonen som tackade mig väldigt vänligt för att jag åtminstone hörde av mig-väldigt få människor skulle göra det. Det andra mycket vänliga intrycket av Teutonia efter att ha träffat Sander i huvudbyggnaden. En vecka senare, en solig, ljus höstdag, kom jag ut från föreläsningen och bestämde mig spontant för att köra förbi på Hessenstrasse.

Kort sagt: Kårbröderna var alla väldigt, väldigt vänliga och vi nosade på varandra. Jag hade absolut positiva upplevelser med alla och var mycket imponerad av den germanska värmen och naturligheten. Så jag bestämde mig för att bli en räv. Katastrofen tog sin gång.

Rävsäsongen var spännande, lärorik och ackompanjerad av mycket roligt. Himlen skickade då min Confuchsen Kemkes till oss, vars legendariska horisontalitet skulle imponera på mig i många terminer framöver. Hej, vi hade kul!

Jag har fortfarande goda minnen från min första "åttafaldiga" med Little A-omständighet som jag tyckte var väldigt brant. Varande klunk.

Min naturliga genetiska affinitet för gula drycker gjorde det möjligt för mig att uppleva följande terminer i relativt upprymdhet. Detta följdes av tjänster som sekreterare, senior vid den 149:e stiftelsefestivalen och sedan vid den 150:e, som vi firade i Martinshof (Kommers) och på Gleiberg (bal). Då hade jag ingen aning om att min väg senare skulle leda mig till ”Kösenerkårens studentkårs högkvarter”.

Gießener SC som en förort till KSCV 1992/93
Tankar och minnen
[//color]

Åren har gått och jag inser att det är 27-årsdagen av vår tid i förorterna. Gießener SC var ansvarig för att hålla den sista Würzburg-kongressen 1992/93, innan okKC 1993/94 under ledning av Göttingen SC med den presiderande Corps Teutonia-Hercynia under ledning av den lokala talesmannen Oliver Senger fann sin nedgång till Bad Kösen . Och detta steg markerar nu 25-årsjubileet med den nya Giessen-förorten 2019.
Sedan dess har det hänt mycket inte bara i föreningen, utan även i världen och i alla våra liv.

Förorten Gießen satte sin tid i ämbetet under ökande offentlig granskning och stimulering av ytterligare, grundläggande frågor angående vår självbild som Kösenerkårens studenter. För oss Giessen germaner var dessa uppgifter relativt nytt territorium, eftersom vi hade varit ganska reserverade när det gällde "Kösener-ärenden" i vår kårhistoria. Vår uppgift som förort påverkades avsevärt-tillsammans med den dåvarande München VAC-styrelsen under ledning av Benno Kießel, Frankoniae Munich med förberedelserna av den kommande kongressflytten till Sachsen-Anhalt.
För att uttrycka det kortfattat: Vi fann-till vår glada överraskning-att de många mötena i de olika kommittéerna i paraplyorganisationen och andra strukturer var övervägande positiva och såg verklig nytta i de olika diskussionerna mellan gammal och ung. Tillbaka under åren av återförening, alla involved var entusiastiska över de kommande uppgifterna.

De dagarna präglades av de banbrytande sociala omvälvningar som drabbade hela Tyskland och därmed även vår förening. Tidigt under återföreningens dagar uppstod tanken på en eventuell tidig återgång till våra rötter i Bad Kösen i KSCV och VAC och denna tanke bestämde också väsentligt vårt arbete som Kösenförort.

Som tur var bestod vårt dåvarande förortslag inte bara av germaner utan även av Halle Normans, vars kår tillhörde Magdeburgdistriktet. Förorten Göttingen, som efterträdde oss i ämbetet och organiserade den första Kösener-kongressen i Bad Kösen under efterkrigstiden 1994, stod under ledning av den presiderande kåren Teutonia-Hercynia med förortens talesman Oliver Senger-även en kår från Magdeburg distrikt. Den vänliga närheten av medlemskap i delad cirkel mellan Halle Normans från Giessen och Göttingen gjorde det synligt lättare för oss att arbeta tillsammans med sikte på att snart återvända till Bad Kösen. Förorts talesman Senger var en imponerande personlighet, en man med stor förhandlingsförmåga och en avväpnande kvickhet ("Mr Senger, svarar du verkligen på varje fråga med en motfråga?" Senger: "Vad menar du?").
Som en förort till Giessen reste våra germaner ofta till de nya staterna, särskilt till Bad Kösen och Rudelsburg. Liksom våra föregångare i ämbetet, Freiburg SC med ordförandekåren Rhenania och dessförinnan Frankfurt SC med ordförandekåren Österrike, höll vi Giessen också många diskussioner och höll möten inte bara i våra kommittéer utan även med staden Bad Kösen och hotellägare, den modige riddaren och många andra "tjänstemän" för att förbereda vår förenings återkomst till Bad Kösen.
Med tanke på detta gemensamma mål för KSCV och VAC och i slutändan även staden Bad Kösen, var det en stor "vi-känsla" bland alla inblandade, som jag uppfattade och kände. Kårstudenter från en lång rad olika bakgrunder arbetade hand i hand och dedikerade sig med stort engagemang till den gemensamma, enande idén att hålla konferenserna igen på vår ursprungliga plats.

En liten bon mot i slutet av mina minnen, för att kanske beskriva dåtidens stämning lite: Vi känner alla till "Kösen Raute", som är utsmyckad som en stor plakett på Rudelsburgs innergård på muren mot Saale . Den diamanten installerades i väggen i en mantel-och-dolk-operation-i hemlighet och som en skjortärm-av engagerade gubbar två dagar innan Rudelsburg förklarades som en kulturminnesmärkt byggnad och är därför nu en integrerad del av Rudelsburgs monumentskydd . Honi soit qui mal y pense...

Själv är jag himla tacksam för att jag var en del av händelserna under dessa händelserika dagar och fick lära känna så många framstående kårelever som jag minns än idag berikade mitt liv. Jag är alltid ansluten och tacksam i själ och hjärta till min egen kår och speciellt till det lokala laget från den tiden-utan de många goda andarna som alla gjorde sin insats på den tiden hade vi inte tagit oss igenom farorna med vändpunkten så bra.

Efter år av fysisk frånvaro från kåren var jag verkligen glad över att hitta tillbaka till kårhuset för den 180:e Stiftelsefestivalen 2019. Den värme som jag mötte där från gamla, riktigt kära vänner och hoppväckande "unga grönsaker" Jag kände och kände för mig själv också djupt i mitt hjärta. Ordet "CorpsBRUDER" har förmodligen en i grunden mer intensiv betydelse för oss Giessen germaner än vad som är vanligt förekommande i de andra föreningarna, som vanligtvis är större till antalet.

Aktuella händelser

Det började när jag registrerade mig hos CorpsConnect våren 2019 för att göra mitt blygsamma bidrag till Corps studentkårs humanitära, pedagogiska uppdrag. Då hade jag fortfarande EN dator. Om några veckor ska jag fylla dussinet.

När jag publicerade den första av mina tankar om aktuella frågor på CorpsConnect fick jag hårt motstånd från några herrar läkare som inte hade tillgång till esoteriska konstigheter. Forumledningen fick rådet att sätta stopp för mig.

I ett mer eller mindre artigt privat samtal startade plattformschefen min egen grupp "Worldly & Supermundane" där han ville att jag skulle vara i goda händer.
Jag skrev sedan lite mer i huvudrummet, vilket möttes av hårda ord från forumledningen och en begäran om att ta bort mina inlägg omedelbart. Jag bad sedan forumledningen att ta bort mitt konto från plattformen, vilket gjordes efter tre minuter. De kunde inte vänta med att bli av med mig.

Under tiden, kort efter den ”vetenskapliga förvisningen” och kårens elevers munkorg, publicerade jag också på Twitter parallellt med mina tyska och internationella hemsidor. Texten om telepati som jag länkade dit fångade uppmärksamheten hos en av världens ledande och mest inflytelserika (borderline) vetenskapliga poddar, som erbjöd migen lektorstjänst vid deras universitet, som verkar globalt på Internet, och tillhandahållit de tekniska kraven för detta.

Samtidigt som jag aktiverade min lärartjänst där (som jag förmodligen inte kommer att tillträda) integrerade även mjukvaruföretaget som ansvarade för mina internet-tv-streamingprojekt (jag driver nu två internet-tv-studior) mig i sitt internetuniversitet och gav mig status som en kreativ konsult. Detta företag försåg mig också med programvaran och tekniska krav för att driva min onlinebutik i min webbbutik (http://www.brahbata.world), vars produkter säljs över hela världen.

Slutförandet av min hemsida https://www.brahbata.space säkerställde att olika sekulära, andliga och livsorienterade erbjudanden från mig finns tillgängliga på tyska och engelska, som kan serveras i forumet där på 57 språk, inklusive mandarin, standard japanska och gaeliska; strömmen är också integrerad tillsammans med ett arkiv. Jag designade själva hemsidan med huvudsakligen HTML, Java, Javascript, Cascading Style Sheets (CSS), Flash och php.

Jag kommer att fortsätta utöka studioutbudet, men jag kommer förmodligen inte att tillträda lärartjänsterna. Jag skulle faktiskt kunna spela "Prost" på CorpsConnect, men på något sätt går det ganska bra för tillfället. Det är åtminstone vad min vän Tanya, den brittiska porrstjärnan i New York som var starkt involverad i genomförandet av mitt förslag till världskonstitution (https://www.brahbata.space/Aquarius-Thesis.html), tänker och min framtid fru sedan 27 år, US Army Sergeant Angela Mayson, för närvarande stationerad i Norge och för närvarande även under corona-karantän.

Och CorpsConnect sätter mun på mig. Det finns saker.
Jag har precis lagt till min fars fackmodell, ämnet för hans habiliteringsuppsats, och hans modell av en biokemisk dator till min nuvarande datorsamling. Tiden i förorten var ett tag sedan, men den sitter fortfarande intensivt med mig i mina tankar än i dag. Den fasta tron ​​på frihet, jämlikhet och broderskap är vad jag tror på i kårstudentskapet och vad jag-låt oss säga-för närvarande anser vara utbyggbart. Precis som min morfar fick förtjänstkorset här i Homberg för grundandet och expansionen av Tyska Röda Korset i Vogelsbergsdistriktet, kommer jag också att arbeta för EN sak under hela mitt liv:

Fred på jorden.
Image
Image

We are not human beings having a spiritual experience - we are spiritual beings having a human experience.
So, I've decided to take my work back on the ground, to stop you falling into the wrong hands.
Life is a videogame. Reality is a playground. It's all about experience and self-expression.
ZEN is: JOYFULLY walking on a never-ending path that doesn't exist.
They tried to bury us. What they didn't know - we were seeds.
In the descent from Heaven, the feather learns to fly.
Ideally, we get humble when we travel the Cosmos.
After school is over, you are playing in the park.
Although, life is limited - Creation is limitless.
Fuck you Orion, Zetas and your evil allies.
Seeing is believing. I do. *I shape*.
'EARTH' without 'ART' is just 'EH'.
Best viewed with *eyes closed*.
Space. It's The final Frontier.
Real eyes realize real lies.
Creator and Creation.
We are ONE.
I AM.

Image
Image
Image

Image